اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد

پرهیز از نگاه سطحی به تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید از نگاه سطحی به تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه پرهیز کرد تا از این ظرفیت برای تربیت مجتهدان و فیلسوفان زن استفاده شود.

پرهیز از نگاه سطحی به تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه در مجتمع یاوران مهدی قم با اشاره به اهمیت تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نباید به امر تحصیل بانوان در مدارس علمیه نگاه سطحی داشت بلکه به این موضوع باید مانند فرصتی نگاه کرد که در اختیار ما قرار داده شده تا مجتهدان و فیلسوفانی تاثیرگذار به جامعه زنان تحویل دهیم.

وی ادامه داد: زنانی که در حوزه‌های علمیه وارد شده و به تحصیل علوم دینی می‌پردازند در حقیقت سکوهای پرتاب جامعه به سوی معنویت و فضیلت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایستایی در آموزه‌های اسلامی امر پسندیده‌ای نیست افزود: تحول در برنامه‌های درسی حوزه‌های علمیه برادران به خاطر سابقه طولانی که این حوزه‌ها دارند، امری بسیار مشکل است اما در زمینه مدارس علمیه خواهران این مشکل وجود ندارد.

وی خواستار ایجاد فضای معنوی در مدارس علمیه خواهران شد و خاطر نشان کرد: مدیران، مجموعه خود را بیگانه از مسائل سیاسی نگاه ندارند و مسائل مختلف را رصد کنند تا طلاب تک‌بعدی رشد نکنند.

حسینی‌بوشهری به نقش مدیریت برای رساندن یک مجموعه به اهداف خود اشاره کرد و ابراز داشت: برای ساختن یک ساختمان زمان زیادی لازم نیست اما اگر بخواهیم یک مدیر خوب برای یک مجموعه تربیت کنیم، به سال‌ها زمان نیاز داریم.

وی افزود: مقوله مدیریت در هر مجموعه‌ای از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که این موضوع در حوزه‌های علمیه با توجه به وظایف و اهدافی که دارند، مهم‌تر است.

امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های مدیران موفق ادامه داد: نخستین موضوعی که در مورد یک مدیر اهمیت دارد، شخصیت و اخلاق وی است.

وی خاطر نشان کرد: رفتار یک مدیر در یک مجموعه باید به گونه‌ای باشد که کمترین چالش اخلاقی و مدیریتی را به وجود بیاورد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه دومین موضوع مهم در مقوله مدیریت برنامه‌ریزی است گفت: مدیرانی که در کار خود برنامه‌ریزی نمی‌کنند و یا افقی را برای خود در نظر نمی‌گیرند، خروجی خوبی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: ایجاد رغبت و انگیزه در افراد فعال در یک مجموعه نیز از ویژگی‌های یک مدیر خوب است و مدیرانی که در مجموعه خود ریزش زیاد دارند، ظرفیت‌های پیرامونی خود را هدر می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: روابط عمومی خوب نیز یکی از موضوعات مهم در زمینه مدیریت است که سبب می‌شود مدیران بتوانند از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: مدیر یک مدرسه علمیه باید نسبت به طلبه دلسوز و خیرخواه باشد و او را در مشکلات پیش روی مسیر طلبگی هدایت و کمک کند.

حسینی‌بوشهری افزود: مدیران حوزه‌های علمیه باید نقش یک رابط میان طلاب و اساتید را بازی کنند و طوری رفتار کنند که این روابط هر روز مستحکم‌تر شود.

وی گفت: مدیران حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند فضای مناسب علمی و اخلاقی را در این حوزه‌ها به وجود بیاورند و شرایط را برای رشد و بالندگی طلاب فراهم سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت‌های کار در حوزه‌های علمیه و دیگر نهادها ابراز داشت: مسئولین حوزه‌های علمیه کارمند نیستند که تنها به حقوق آخر ماه خود فکر کنند، بلکه مسئولیت و اجر معنوی این کار را نیز باید در نظر بگیرند.

وی گفت: اگر بخواهیم طلاب را بر اساس آموزه‌های اسلامی و در قله تقوا و علم تربیت کنیم، باید ابتدا نگاه خود را به مسئولیتی که داریم، اصلاح کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول