اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

دنیا تشنه معارف حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز دنیا تشنه معارف حوزه‌های علمیه بوده و نحله‌ها و فرقه‌ها حوزه‌های علمیه را به مبارزه دعوت می‌کنند.

دنیا تشنه معارف حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی سراسری معاونان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در حدیثی فرمود «همه زمین برای من محل سجده است»، بر اساس این حدیث امکان ارتباط دائمی با خداوند در جزئی‌ترین کارها فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش باید برای خلق آثار پژوهشی و گشودن فکرهای نوین علمی و درنوردیدن ساحت‌‌های جدید باشد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه علم و پژوهش با هدف تقرب به خدا و دفاع از دین خدا صورت گیرد گفت: امتیاز حوزه‌های علمیه نسبت به سایر جوامع علمی این بوده که مبدأ آن معرفت خداوند و مقصد آن توحید است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تلاش می‌کنیم تا پژوهش در حوزه‌های علمیه گسترش پیدا کند، زیرا ما موظف به سنگربانی از مرزها و کیان اعتقادی هستیم، بنابراین برای تحقق این امر باید معرفت و شناخت خود را افزایش دهیم.

جمشیدی با تاکید بر دعوت طلاب بر اساس بصیرت و آگاهی گفت: باید مسیر را یاد بگیریم و ذره‌ای از توجه به این مسیر انحراف پیدا نکنیم، زیرا انحراف از مسیر مبدأ و معاد کار ما را بی‌ارزش می‌کند.

وی تصریح کرد: پژوهش را باید خوب شناخت و شرایط و ضوابطی که در معاونت پژوهش تعیین شده به عنوان اصل حاکم در ترویج پژوهش در حوزه‌های علمیه به کار رود.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اصلی‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه حرکت به سمت همگانی شدن و پاسخگو بودن حوزه‌های علمیه بر اساس ظرفیت عظیمی است که در اختیار حوزه‌هاست.

وی عنوان داشت: اکنون طلاب به عنوان ظرفیت و سرمایه اولیه در دسترس هستند، ولی ساز و کار استفاده از این سرمایه عظیم را فراهم نکردیم.

جمشیدی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه معارف حوزه‌های علمیه است گفت: امروز نحله‌ها، فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی بشریت را تهدید می‌کنند و حتی حوزه‌های علمیه را به مبارزه می‌کشانند.

وی ادامه داد: نیاز فطری همه انسان‌ها و فطرت خداخواه بشر عالم را متوجه حوزه‌های علمیه به عنوان میراث انبیا می‌کند، بنابراین باید در برابر این نیاز پاسخگو باشیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: اگر امروز پژوهش را جزو ظرفیت‌های حوزه به حساب نیاوریم، امکانات موجود نمی‌تواند پاسخگوی عطش و نیاز دنیا باشد.

وی با تاکید بر تجهیز سپاه عظیم معاونان پژوهشی گفت: این افراد باید وارد عرصه تبیین معارف و دفاع از کیان اعتقادی تشیع و اسلام ناب شوند.

جمشیدی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در گام نخست فرآیند پژوهش اهمیت دو چندان دارد گفت: باید هدف و جایگاه طلبگی و رسالت طلاب تبیین شود، بنابراین لازم است صبر و انگیزه درونی خود را به کار افزایش دهید.

وی با اشاره به رویکرد علما در مبارزه با شبهات و مشکلات بیان داشت: علمای بزرگ ما انگیزه‌های قوی در پژوهش‌های فردی داشتند و احساس می‌کردند در برابر همه هجمه‌ها مسئول هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: گستره هجمه‌ها نباید ما را دچار تردید کند، زیرا پشتوانه ما فرهنگ غنی و منطقی مستدل است و انبوه این شبهات، نحله‌ها و فرقه‌ها گر چه دارای زرق و برق فراوان بوده ولی در درون تهی هستند.

وی با بیان اینکه وجود طلاب و فارغ‌التحصیلان فراوان در حوزه علمیه ظرفیت عظیم محسوب می‌شود گفت: هر اندازه سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه پژوهش طلاب و استادان صورت گیرد، به همان میزان می‌توانیم از آنها بهره‌گیری کنیم.

جمشیدی تصریح کرد: طلاب حوزه علمیه خواهران در چند سال اخیر در تمام جشنواره‌ها موفق به کسب رتبه برتر شده‌اند.

وی یادآور شد: باید در زمینه پژوهش فرهنگ‌سازی کرده و از ابزارهای مختلف و فناوری اطلاعات استفاده کرده و در مسیر ترویج آموزه‌های اسلام گام برداریم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول