اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

تاثیر حوزه‎های علمیه در جامعه تشیع انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حوزه‎های علمیه تاثیرات مهم و بی‌بدیلی در نظام اجتماعی جامعه تشیع داشته و دارند و این تاثیرگذاری انکارناپذیر است.

تاثیر حوزه‎های علمیه در جامعه تشیع انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست تکریم از مدرسان حوزه‎های علمیه برادران و خواهران شهرستان دشتی با اشاره به جایگاه حوزه‏های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: حوزه علمیه، مجموعه‎‌ای اصیل و ریشه‌دار در فرهنگ ولایی ما است.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه بر اساس تدابیر الهی ائمه معصومین (ع) در تکریم علم و ارجاع مردم به علما، به ویژه در عصر غیبت، شکل ‌گرفته و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر یادآور شد: می‌توان ادعا کرد که با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام نوپایی است، در دوران معاصر و پایه‌گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین محصول آن است.

وی ادامه داد: حوزه‎های علمیه در جمهوری اسلامی ایران با همت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) که خود عالمی برجسته و برخاسته از حوزه علمیه قم بود شکل گرفت که هم‌اکنون در جامعه اسلامی با فرهنگ ناب اسلامی به رشد و بالندگی رسیده است.

اسماعیلی‌نیا بیان کرد: حیات طیبه بر دو پایه ایمان و عمل صالح استوار است و رهاورد سیره الهی است.

وی ادامه داد: قرآن در معرفی مؤمن می‎فرماید، کسی که در کردارهایش میانه‌روست و از زندگیِ زجرآور تجملی و چشم و هم‌چشمی و اسراف و تبذیر پرهیز می‎کند مؤمن است و ایمان راستین عمل صالح را به وجود می‎آورد.

اسماعیلی‌نیا اضافه کرد: ایمان راستین عمل صالح را به وجود می‌آورد و عمل صالح هم ایمان را زیاد می‎کند و هر گامی که مؤمن در راه انجام اعمال صالح برمی‎دارد به ایمان خود می‎افزاید.

امام جمعه خورموج نیز در این نشست با تجلیل از مقام شهید مطهری و گرامیداشت هفته معلم گفت: حضرت علی (ع) می‎فرمایند، در مقابل کسی که از او علم می‎آموزید و در مقابل کسی که به او علم می‎آموزید فروتنی کنید.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح اظهار داشت: بر اساس این حدیث علوی، همواره باید به معلم ارج و احترام گذاشت و افزون بر این، تقدیر از معلم صالح و خدمت به وی نیز از فرمایشات ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: در اسلام و آموزه‎های فرهنگ دینی چنان توجهی به مقام آموزگار و معلم شده است و بر احترامش اصرار می‌کند که در کمتر مکتبی چنین است و این موضوع به اندازه‎ای مهم است که در کلام پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بارها یادآوری شده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول