اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره اشراق:

حوزه علمیه آثار هنری مرتبط با روحانیت را مدیریت کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم اشراق گفت: حوزه علمیه باید با برگزاری جشنواره‌های هنری مختلف محتوا و شکل آثار هنری که در مورد روحانیت تولید می‌شود را مدیریت کند تا آثار فاخری در این زمینه عرضه شود.

حوزه علمیه آثار هنری مرتبط با روحانیت را مدیریت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم اشراق، ابراهیم سلیمانی با بیان اینکه این جشنواره با دو رویکرد وارد عرصه شده است اظهار داشت: در ابتدا به بررسی و داوری آثار طلاب و فضلای حوزوی که وارد عرصه فیلم و سینما شده‌اند پرداخته شده و سپس آثاری که با موضوع روحانیت تولید و به عرصه سینمای کشور عرضه شده است مورد داوری، تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در واقع این جشنواره با رویکرد تخصصی به مقوله فیلم و نقش و رسالتی که روحانیت و طلاب در این زمینه ایفا می‌کنند برگزار خواهد شد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره اشراق ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب که اشارات و توجهاتی در استفاده از زبان هنری و شیوه‌های نوین تبلیغی برای فعالیت در عرصه تبلیغ داشتند را نباید فراموش کنیم و از جمله این زبان‌ها و هنرها، سینما است.

وی گفت: ورود طلاب و روحانیون به عرصه سینما در بخش تالیف، نویسندگی و تهیه‌کنندگی می‌تواند مفید باشد و ضرورتی ندارد که طلاب در بحث فنی مثل بازیگری و تصویربرداری وارد شوند.

سلیمانی بر نگاه عالمانه و تخصصی در برگزاری این جشنواره تاکید کرد و افزود: از آنجایی که جشنواره فیلم اشراق کاملا تخصصی است، اگر با درایت مدیران و برگزارکنندگان آن خوب برگزار شود آینده خوبی خواهد داشت و به عنوان یک جشنواره فرهنگی هنری جای خود را باز می‌کند.

نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با هدف شناسایی و تشویق آثار فاخر با محوریت روحانیت و تشویق هنرمندان و فیلمسازان برای کار در این حوزه در قم برگزار می‏شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول