اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری

دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور امروز در قم آغاز به کار کرد.

دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با حضور مدیران حوزه‌های علمیه خواهران از سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

در این اجلاس که با رویکرد ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است، مسئولان معاونت‌های مختلف مرکز مدیریت خواهران حوزه‌های علمیه با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور، ضمن توجیه آنان نسبت به ضرورت‌های نظام آموزشی جدید، از نظرات این افراد در زمینه نقاط قوت و ضعف طرح‌های آموزشی تدوین شده برای حوزه‌های علمیه خواهران بهره‌مند خواهند شد.

این نشست دو روزه، صبح امروز با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری و مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد و با برگزاری جلسات تخصصی در زمینه بایدها و نبایدهای تحصیل بانوان در حوزه‌های علمیه تا فردا ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در این همایش ضمن قدردانی از مدیریت مطلوب حوزه‌های علمیه خواهران، برکات به دست آمده از تحصیل ده‌ها هزار زن در حوزه‌های علمیه را مرهون مدیریت صحیح این مجموعه دانست.

وی با اشاره به ملزومات مدیریت درست در مجموعه‌های حوزوی، اخلاص، عمل به دانسته‌ها، دلسوزی و بردباری را از ویژگی‌های اصلی یک مدیر ذکر کرد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه در این همایش با اشاره به راه‌های کسب موفقیت در ماموریت‌های حوزه‌های علمیه، اخلاص و توجه به نیات الهی را مهم‌ترین اصل در نیل به اهداف این نهاد دانست.

وی ادامه داد: مدیران حوزه‌های علمیه طلایه‌داران سپاه اعتلای کلمه توحید هستند و در این راه نباید یک لحظه از اهداف الهی خود غافل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی اضافه کرد: ساز و کار آموزشی در حوزه‌های علمیه خواهران باید ما را در نیل به این اهداف مقدس بیش از گذشته یاری کند از این‌رو تحول در این امر یک گام مثبت در مسیری است که پیش‌رو داریم.

همچنین در این همایش معاون امور شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اهداف دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن شرح دادن نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی فعلی حوزه‌های علمیه خواهران، اجزای تحولات لازم برای اصلاح این نظام را شرح داد.

این همایش بعد از ظهر امروز با سخنرانی معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه نقش پژوهش در نظام آموزشی جدید و معاون فرهنگی این مرکز در زمینه جایگاه اخلاق و تربیت در نظام آموزشی ادامه خواهد داشت.

دهمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران فردا با سخنرانی رئیس دفتر مطالعات زنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در زمینه جایگاه جنسیت در نظام آموزشی مطلوب ادامه خواهد داشت و مسائلی مانند اولویت‌های علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه، وظایف حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به تحقق شعار سال، مدیریت منابع مالی و نقش تعامل در هم‌افزایی و نقش مدیریت در کارآمدی نظام آموزشی توسط کارشناسان در این همایش بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول