اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش رسالت جهانی اسلام:

اندیشمندان 22 کشور در همایش رسالت جهانی اسلام شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر اولین همایش رسالت جهانی اسلام در اردبیل گفت:‌ همایش رسالت جهانی اسلام با حضور اندیشمندان 22 کشور پس فردا در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

اندیشمندان 22 کشور در همایش رسالت جهانی اسلام شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی در نشست هماهنگی برگزاری همایش رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت: از ساعت 9 صبح روز 23 اردیبهشت ماه این همایش آغاز می‌شود و 400 اندیشمند داخلی و خارجی در آن حضور دارند.

وی با بیان این‌که این همایش به مدت دو روز با تأکید بر مسایل جهان اسلام و توسعه مبانی دینی و معرفتی در کشورهای قفقاز برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تحولات جهان اسلام و نقش دین مبین اسلام در شکل‌گیری و پیگیری اهداف متعالی در جامعه سعی می‌شود در این همایش موضوعات و مبانی متنوع نظیر بررسی مناسبات دین و دولت و آزادی‌های مدنی و حجاب، مسایل کشورهای منطقه قفقاز، رویکرد ملت‌های مسلمان در قبال تحولات جهان اسلام مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

اسحاقی از دیگر محورهای 10گانه این همایش را نگاهی کلی به آموزه‌های مکتب اسلام در آیات و روایات، اهمیت موضوع حقوق بشر در جامعه بین‌المللی با اندیشه‌های اسلام و جایگاه رفتارهای انسان دوستانه در حقوق بین‌الملل است که عالمان دینی و اندیشمندان به تبیین این مبانی با اهمیت اقدام می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اولین روز این همایش و بعد از مراسم افتتاحیه پنج مقاله از 10 مقاله برتر و منتخب این همایش ارایه می‌شود و در روز دوم نیز پنج مقاله دیگر توسط محققان و پژوهشگران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این همایش علاوه بر دعوت از اساتید مجرب، محققان و اندیشمندان خارجی از کشورهای همسایه و اسلامی، سعی شده است مقالاتی نیز از استان‌های مختلف کشور پذیرفته شده و ارایه شود.

به گزارش فارس، دبیر اولین همایش رسالت جهانی اسلام در اردبیل اهمیت و جایگاه برگزاری این همایش را ضروری خواند و بیان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های سراسری و خبرگزاری‌ها یاریگر ما در برگزاری این آیین با عظمت می‌باشند که سعی داریم در قالب این همایش جایگاه و رسالت عظیم دین اسلام را در گسترش فرهنگ غنی و پربار و مقابله با برخی از اندیشه‌ها و نگرش‌های غیراصولی جهان غرب را به چالش بکشانیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول