اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز در اردبیل:

10 مقاله برگزیده در همایش رسالت جهانی اسلام ارایه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز در اردبیل و دبیر همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام گفت: 10 مقاله برتر از اساتید داخلی و خارجی در همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در شهر اردبیل ارایه می‌شود.

10 مقاله برگزیده در همایش رسالت جهانی اسلام ارایه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی عصر امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری این همایش بین‌المللی اظهار داشت: تاکنون بیش از 40 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از بین آنها 10 مقاله برتر در این همایش ارایه می‌شود.

وی از حضور صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی داخلی و خارجی در نخستین همایش رسالت جهانی اسلام خبر داد و تصریح کرد: اغلب مقالات ارایه شده با محوریت عظمت رسالت و جایگاه دین اسلام و گسترش فرهنگ اسلامی در کشورهای مختلف با اولویت حوزه قفقاز مورد توجه و دقت قرار گرفته و عرضه می‌شود.

اسحاقی خاطر نشان کرد: در این همایش دو روزه که روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود محققان و پژوهشگرانی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، قم، تهران و مشهد مقدس حضور می‌یابند و به ارایه دیدگاه‌ها و نظارت خود می‌پردازند.

این مسئول از حضور محققان و پژوهشگرانی از کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، عربستان، ترکیه و برخی کشورهای حوزه قفقاز خبر داد و اضافه کرد: این همایش با تاکید بر مسایل قفقاز و بررسی رسالت جهانی اسلام و کشورهای اسلامی برگزار شده و از نظرات کارشناسان، پژوهشگران و محققان استفاده می‌شود.

وی به محورهای ده‌گانه برگزاری این همایش و نشست تخصصی حوزه جهان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: ما معتقدیم بیداری جهان اسلام و تحولات دو سال اخیر در کشورهای مختلف اسلامی یک زنگ هشدار برای تمام مستکبرانی است که سعی می‌کنند به تضعیف روحیه و تلاش مسلمانان اقدام کرده و در این مسیر گام بردارند.

به گزارش فارس، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز در اردبیل گفت: در این همایش بررسی مناسبات دین، دولت و آزادی‌های مدنی و حجاب، مسایل کشورهای منطقه قفقاز با رویکرد کشورهای مسلمان در قبال تحولات جهان اسلام، بررسی آموزه‌های جهان شمولی در آیات و روایات و بررسی مفهوم و ابعاد اصل مداخله نکردن در حقوق بین‌المللی به عنوان محورهای 10گانه مورد توجه قرار گرفته است.

اسحاقی دیگر محورهای این همایش را نقش و جایگاه رفتارهای انسان دوستانه در حقوق بین‌الملل، عالمان دینی و جایگاه آنها در قفقاز و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن برشمرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول