اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه صنعت میاندرود:

بانک‌ها مشارکت واقعی در بخش صنعت ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه صنعت شهرستان میاندرود گفت: بانک‌ها مشارکت واقعی در بخش صنعت ندارند.

بانک‌ها مشارکت واقعی در بخش صنعت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، صبح امروز نشست هم‌اندیشی خانه صنعت میاندرود با فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در این نشست که با هدف بیان راهکارهای رفع مشکلات تولیدکنندگان میاندرودی در سال حمایت از تولید کار و سرمایه ایرانی برگزار شد 25 نفر از سرمایه‌گذاران این شهرستان به بیان مهمترین مسائل تولید پرداختند.

مدیرعامل خانه صنعت میاندرود در این جلسه با اشاره به وجود برخی مشکلات در تولید، دغدغه صنعتگران را برطرف شده اعلام کرد.

نصرت‌الله نادری سهم 30 درصدی بیمه کارگران را برای سرمایه‌گذاران بسیار بالا دانست و افزود: متاسفانه این عدد در کمترین دستمزدها مبلغی بالغ بر 120 هزار تومان می‌شود که واقعا فلج‌کننده است.

وی این میزان را در مقایسه با میزان سهم کافرمایان در کشورهایی که الگوی مناسبی در پیشرفت اقتصادی دارند به مراتب بیشتر عنوان کرد.

*بانک‌ها در ساخت‌ و ساز بیشتر از صنعت مشارکت دارند

نادری همچنین با انتقاد از ساخت ‌و سازهای ده‌ها میلیارد تومانی که توسط برخی بانک‌ها انجام می‌شود، افزود: متاسفانه در این شرایط که صنعت ما به دلیل نبود سرمایه کافی بیمار است این هزینه‌ها در سال حمایت از تولید انجام می‌شود.

وی با طرح این پرسش که آیا مسئولان این بانک‌ها نمی‌توانستند با این مبلغ دست 200 سرمایه‌گذار را بگیرند، از حمایت نکردن سرمایه‌گذاران توسط مدیران این بانک‌ها به شدت انتقاد کرد.

مدیرعامل خانه صنعت شهرستان میاندرود اکثر مشکلات صنعتگران میاندرود در این جلسه را مسائل مبتلا به همه صنعتگران استان دانست و خواستار یافتن راهکارهای مناسب در این مورد شد.

* بانک‌ها مشارکت واقعی در بخش صنعت ندارند

این فعال اقتصادی با اشاره به سیاست کاسب‌کارانه بانک‌ها در برخورد با صنعتگران افزود: بانک‌ها فقط روی کاغذ در صنعت مشارکت دارند چون حتی پول تمبر را نیز از ما می‌گیرند.

وی بانک‌ها را سود‌آورترین نهاد اقتصادی در سال‌های گذشته بر طبق آمارها اعلام کرد و بهترین راه برای حمایت از سرمایه‌گذاران را استمهال کردن بدهی‌ها و قرار دادن استراحت 10 یا 15 ساله عنوان کرد.

نادری بالا بودن سود بانکی در تسهیلات اعطایی به بخش صنعت را یکی دیگر از مشکلات سرمایه‌گذاران اعلام و بیان کرد: متاسفانه در هیچ یک از کشورها با الگوی مناسب اقتصادی این مساله بیشتر از هفت درصد نیست.

وی با اشاره به تقلیل نیرو توسط برخی واحدهای تولیدی به دلیل این مشکلات تصریح کرد: با ادامه این روند از هم‌اکنون صدای شکسته شدن استخوان‌های صنعت را می‌شنوم.

فرماندار میاندرود نیز در این جلسه با انتقاد از برگزاری با تاخیر این جلسات با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ تولیدکنندگان با مسئولین اجرایی خواستار برگزاری دو هفته یکبار این جلسات با هدف گره‌گشایی از موانع صنفی این قشر شد.

علی رجبی با اعلام آمادگی فرمانداری این شهرستان برای دعوت از نمایندگان شهرستان حتی مجمع نمایندگان استان برای بررسی مشکلات بخش تولید، بسیاری از مشکلات این افراد را مشکلات استان و یا کشور دانست.

این مسئول مشاوره و هم‌افزایی تولیدکنندگان با مسئولین اجرایی قانونگذاری و یا مدیران بانک‌ها و حتی وزرا برای برداشتن موانع این بخش در برخی اوقات موجب راهکارهای ملی برای این مسائل دانست.

وی به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در مورد ضرورت توجه و تقویت تولید اشاره و تصریح کرد: وقتی ایشان شخصا در این مساله ورود پیدا می‌کنند دیگر جایی برای تعلل هیچ کسی اعم از تولیدکننده، مسئول و کارگر نمی‌ماند.

انتهای‌پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول