اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

رقابت 220 دانش‌آموز اصفهانی در جشنواره جابر بن حیان

خبرگزاری فارس: کارشناس‌مسئول گروه تکنولوژی و گروه‌های ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: صبح امروز 220 نفر از دانش‌آموزان رده ابتدایی موجود در سراسر استان در دومین جشنواره جابر بن حیان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رقابت 220 دانش‌آموز اصفهانی در جشنواره جابر بن حیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی حمیدی صبح امروز در حاشیه برگزاری جشنواره جابر بن حیان اظهار داشت: هم‌اکنون آموزش و پرورش استان در حال برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره دانش‌آموزی جابر بن حیان است.

وی با اشاره به اینکه حدود 108 پروژه علمی در مرحله استانی این جشنواره شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: این پروژه‌ها از 40 ناحیه آموزش و پرورش موجود در سراسر استان به این جشنواره ارسال شده و شرکت پروژه‌ها در این جشنواره نیز براساس سهمیه نواحی و مناطق آموزشی استان بوده است.

کارشناس‌مسئول گروه تکنولوژی و گروه‌های ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این پروژه‌ها به عناوین مختلف اعم از آزمایش، مدل، تحقیق، نمایش علمی و جمع‌آوری اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته استان اصفهان از هفت سهمیه پروژه آزمایشگاهی در مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان برخوردار بوده است، ادامه داد: این جشنواره به دانش‌آموزان دوره ابتدایی اختصاص دارد که در مرحله استانی این جشنواره 220 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی سراسر استان شرکت کرده‌اند.

حمیدی با بیان اینکه جشنواره دانش‌آموزی جابر بن حیان یک مسابقه نیست بلکه یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز در میان دانش‌آموزان است، تاکید کرد: حدود 78 مورد از پروژه‌هایی که از سراسر استان در این جشنواره وجود دارد به پروژه‌های آزمایشگاهی اختصاص دارد و حدود 30 مورد آن نیز از پروژه‌های نمایش علمی است.

انتهای پیام/صا30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول