اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های صدا و سیما:

رسانه‌ها باید مردم را با مفاهیم قرآنی آشنا کنند

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: رسانه‌ها باید مردم را با مفاهیم قرآنی آشنا کنند.

رسانه‌ها باید مردم را با مفاهیم قرآنی آشنا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث طهماسبی در اختتامیه دومین جشنواره قرآنی نمایش‌های کوتاه رادیویی اظهار داشت: رسانه موظف است مخاطبان خود را با مفاهیم قرآن بیش‌تر آشنا کند که یکی از این شیوه‌ها استفاده از جلوه‌های بی‌نظیر دیداری و شنیداری است.

وی اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سراسر کشور برای رسانه و مخاطب را یک ضرورت دانست و بیان داشت: باید آموزه‌های قرآنی در قالب نمایش برای مردم بیان شود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ادامه قرآن را یک کتاب جاودانی برای تمامی اعصار برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌سازان در حوزه نمایش رادیویی و تلویزیونی از آیات نورانی قرآن بهره گیرند و با تهیه برنامه‌های کوتاه با قابلیت‌های فراوان تأثیرگذاری بیش‌تری بر مخاطبان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مرکز اصفهان در حوزه‌های نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی کارهای فاخر بسیار خوبی داشته است، گفت: تعریف کار فاخر براساس محتوا است که این کار هر چه سنجیده‌تر، با دقت‌تر و با تکنیک‌های رسانه‌ای مختلف باشد تأثیر بیش‌تری بر مخاطب می‌گذارد.

طهماسبی بر استفاده فکری از متخصصان جوان به ویژه در حوزه فرهنگی اشاره و تاکید کرد: براساس کیفی‌سازی برنامه‌ها مبتنی بر چهار محور قرآن، دین، امید و آگاهی، جوانان نخبه می‌توانند در برنامه‌سازی‌های رسانه ملی کمک شایانی کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشنواره قرآنی رادیو در اصفهان گفت: موضوعات قرآنی منبع غنی از آموزه‌های دینی است.

علی کلباسی بیان داشت: در طول تاریخ 1400 ساله اسلام کسانی که در ادبیات، هنر، فرهنگ، تمدن و معماری شهرت داشته‌اند، افرادی هستند که سرمایه‌گذاری بزرگی در زمینه قرآنی کرده و با آن پیوند عمیقی برقرار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نمونه این افراد مانند حافظ، سعدی، میرفندرسکی و سرلوحه آنان مولوی است که برداشت‌های قرآنی آنان عبرت‌آمیز است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان این مطلب افزود: برنامه‌سازان باید با استناد به سوژه‌های برگرفته از قرآن در شناساندن خداوند به نسل جوان، گسترش نماز و به تصویر کشاندن نعمت‌های خدادادی تلاش کنند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول