اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

مقابله با تبلیغات دروغین دشمنان نیازمند تعاملات رسانه‌ای است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: برای معرفی فرهنگ غنی ایران و مقابله با این تهدیدات نیازمند تعاملات بین‌ فرهنگی میان کشورهای مختلف و به ویژه میان اصحاب رسانه‌ای این کشورها هستیم.

مقابله با تبلیغات دروغین دشمنان نیازمند تعاملات رسانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی بعد از ظهر امروز پس از پایان نشست خود با مهمانان رسانه‌ای از رومانی در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این نشست اظهار داشت: میراث تاریخی و ارزش‌های ما قابل توجه است و هر جا درباره آن صحبت کنیم به سبب تفاخر افراطی نیست بلکه این فرهنگ به سبب اینکه ریشه در اعتقادات دینی ما دارد، ارزشمند است.

وی افزود: معرفی این فرهنگ مهم است چراکه تعاملات بین فرهنگی در دنیای امروز بیش از پیش گسترش یافته و دیپلماسی فرهنگی در دستور کار بسیاری از نظام‌های سیاسی دنیا قرار دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تبلیغات سوء دشمنان نظام آفتی برای فرهنگ غنی ایران است، تصریح کرد: تبلیغات دروغین امپراتور رسانه‌ای غرب زمینه‌هایی برای نگاه منفی بسیاری از مردم دنیا به کشور ایران ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تعاملات با اصحاب رسانه‌ی کشورهای دیگر سبب می‌شود آنها از طریق رسانه‌های خود واقعیت‌های کشور ایران و بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی ما را انتقال دهند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به دعوت از افراد رسانه‌های مختلف جهان در طول سال‌های گذشته گفت: زمانی که این افراد وارد ایران می‌شوند دیدگاهی منفی نسبت به ایران دارند و نگران هستند.

وی اضافه کرد: وقتی این افراد در تماس مستقیم با مردم ایران قرار می‌گیرند و اخلاق مردم ایران را که منبعث از فرهنگ غنی و نگاه آرمانی آنهاست مشاهده و با میراث فرهنگی و تاریخی ما آشنا می‌شوند، نظر آنها تغییر می‌کند.

استاندار اصفهان در ادامه بیان کرد: صرف‌ نظر از زیبایی‌های فرهنگی تاریخی ایران آنچه برای ما مهم است، زوایای پنهان معماری ایرانی است.

وی افزود: معماری ما درون‌گراست و تبیین آنچه سبب جان بخشیدن به این فضاها شده برای افراد دیگر کشورها ارزشمند است زیرا اصحاب رسانه‌های دیگر کشورها زمانی که از نزدیک با این موارد آشنا شوند به عنوان سفیران فرهنگی ایران در کشورهای دیگر به خوبی این فرهنگ را منتقل می‌کنند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه پیش از این رئیس شبکه فرهنگ رادیو و تلویزیون رومانی به نام دانیلا بوزورا به اصفهان سفر کرده بود، تاکید کرد: این فرد با قرار گرفتن در جمع مردم و با مشاهده ابنیه تاریخی اصفهان اطلاعات زیادی از فرهنگ و تمدن ایرانی و زوایای پنهان زندگی مردم اصفهان کسب کرد و به مردم کشورش انتقال داد.

وی افزود: در ملاقاتی که با وی داشتم فلسفه حجاب برایش جالب بود و پس از بازگشت کتابی با نام 10 روز زیر حجاب منتشر کرده و در آن آورده است که برای نخستین بار شربت گلابی را نوشیدم که نه بوی خون می‌داد و نه اضطراب.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این در حالی است که خانم بوزورا پیش از این درباره دیدگاه خود بیان داشته بود که همانند دیگر مردم حرف‌های زیادی درباره تروریسم، بمب‌های هسته‌ای و موارد دیگر درباره ایران شنیده بودم و نگران بودم چراکه به من می‌گفتند سفر به اصفهان مناسب یک خانم نیست که با سفر به ایران دیدگاهم به طور کامل تغییر کرد.

وی اضافه کرد: تنها با دیپلماسی فرهنگی می‌توان مفاهیم ارزشمند را انتقال داد و بسترهای لازم را برای سطوح سیاسی بالاتر ایجاد کرد.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه گروه رسانه‌ای رومانی دیدگاهی مثبت نسبت به ایران داشتند، بیان کرد: زمانی که اینگونه افراد وارد ایران می‌شوند تحت تأثیر خونگرمی مردم ایران قرار می‌گیرند و نوع ارتباط مردم ایران با مهمانان خارجی به آنها آرامش می‌دهد و نیازی به اثبات اینکه ما صلح‌طلب هستیم، نیست چراکه خونگرمی مردم بهترین معرفی برای کشور ایران و شهر اصفهان است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول