اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان خبر داد

برگزاری کلاس‌های تخصصی خبرنویسی برای اصحاب رسانه

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان از برگزاری کلاس‌های تخصصی خبرنویسی برای اصحاب رسانه خبر داد.

برگزاری کلاس‌های تخصصی خبرنویسی برای اصحاب رسانه

مجید شریفی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه به زودی کلاس‌های تخصصی خبرنویسی مدرن و عکاسی خبری توسط فرهنگ‌سرای رسانه بار دیگر برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای آغاز در روز 28 اردیبهشت‌‌ماه کلاس نگارش صحیح در مطبوعات با حضور دکتر پاکدهی در این مرکز برگزار می‌شود.

وی افزود: علیرضا حسینی‌پاکدهی از اساتید برجسته حوزه مطبوعات، مدرس مرکز توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.

مدیر فرهنگ‌سرای رسانه اصفهان تصریح کرد: این کلاس تخصصی و به صورت کارگاه یک روزه است و با همکاری دانشگاه علمی‌، کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان و فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 20 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند که برای ثبت‌نام به فرهنگسرای رسانه مراجعه کنند.

*هدف اصلی فرهنگسرای رسانه افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان است

وی درباره هدف اصلی تشکیل فرهنگسرای رسانه تصریح کرد: افزایش سواد رسانه‌ای عمومی شهروندان اصفهانی و سواد خبرنگاران اصحاب رسانه به شکل تخصصی‌تر از جمله اهداف تشکیل این فرهنگسرا است.

شریفی‌فر با اشاره به اینکه در دنیای امروز انتخاب و تحلیل اطلاعات مهم‌تر از انباشت آن است، اظهار داشت: مردم ما باید به این دیدگاه برسند که از میان رسانه‌های مکتوب و دیجیتال انتخابی داشته باشند که مناسب و مفید بوده و بر آینده آنها تأثیر مثبتی داشته باشد، در این صورت است که ما به هدف خود دست یافته‌ایم.

وی افزود: اگر سواد رسانه‌ای مردم افزایش یابد دیگر برای آنها تنها مطلب یک روزنامه و یا جنجال خبری مطرح نیست چرا که از پشت پرده خبر اطلاع داشته و به راحتی آن را تحلیل می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان تاکید کرد: بخشی از این آموزش به عموم شهروندان برمی‌گردد که در این زمینه برای افراد علاقه‌مندی که بتوانند تعهد بدهند که از تمام جلسه‌ها استفاده می‌کنند دوره کلاس‌های فشرده‌ تربیت مربی «سواد رسانه‌ای» با حضور اساتید برجسته‌ای از تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این افراد در فرهنگسراهای محله‌محور شهرداری و در صورت تعامل با سایر نهادها مانند مدارس، دانشگاه‌ها و ارگان‌های دیگر در این مکان‌ها به عنوان مربی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شریفی‌فر با اشاره به سایت فرهنگسرای رسانه به نشانی EMCC. IR تصریح کرد: این سایت دارای چند مشکل عمده است که از جمله آنها این است که یک سایت خبری است و تعاملی به این معنا که زمینه‌ای برای کامنت‌گذاری و تبادل نظر با بازدیدکنندگان را ندارد.

وی اضافه کرد: مشکل دیگر این سایت تک زبانه بودن آن است که سبب شده بخش عمده‌ای از مخاطبان کلان را از دست بدهیم.

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان با بیان اینکه بخش‌ کانون‌ها در این سایت وجود ندارد، گفت: قصد داریم کانون‌هایی را راه‌اندازی کنیم و مسئولیت به روز کردن این بخش‌ها نیز برعهده مسئول این کانون‌هاست که این بخش به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: هم‌چنین این سایت فاقد بخش‌های تأثیرگذاری مانند مسابقه، بخش‌های تفریحی و موارد دیگر است که راه‌اندازی این بخش‌ها را که مرتبط با محتوای سایت است، آغاز کرده‌ایم.

به گزارش فارس، فرهنگسرای رسانه که چند سالی است با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به عموم شهروندان و آموزش‌های تخصصی اصحاب رسانه تاسیس شده در خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی، باغ غدیر، ساختمان  قرار دارد.

علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های خبرنویسی و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن 2607529 تماس بگیرند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول