به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیومرث طهماسبی در اختتامیه دومین جشنواره قرآنی نمایشهای کوتاه رادیویی اظهار داشت: رسانه موظف است مخاطبان خود را با مفاهیم قرآن بیشتر آشنا کند که یکی از این شیوهها استفاده از جلوههای بینظیر دیداری و شنیداری است.
وی اهمیت برگزاری چنین جشنوارههایی در سراسر کشور برای رسانه و مخاطب را یک ضرورت دانست و بیان داشت: باید آموزههای قرآنی در قالب نمایش برای مردم بیان شود.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ادامه قرآن را یک کتاب جاودانی برای تمامی اعصار برشمرد و تصریح کرد: برنامهسازان در حوزه نمایش رادیویی و تلویزیونی از آیات نورانی قرآن بهره گیرند و با تهیه برنامههای کوتاه با قابلیتهای فراوان تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مرکز اصفهان در حوزههای نمایشهای رادیویی و تلویزیونی کارهای فاخر بسیار خوبی داشته است، گفت: تعریف کار فاخر براساس محتوا است که این کار هر چه سنجیدهتر، با دقتتر و با تکنیکهای رسانهای مختلف باشد تأثیر بیشتری بر مخاطب میگذارد.
طهماسبی بر استفاده فکری از متخصصان جوان به ویژه در حوزه فرهنگی اشاره و تاکید کرد: براساس کیفیسازی برنامهها مبتنی بر چهار محور قرآن، دین، امید و آگاهی، جوانان نخبه میتوانند در برنامهسازیهای رسانه ملی کمک شایانی کنند.
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشنواره قرآنی رادیو در اصفهان گفت: موضوعات قرآنی منبع غنی از آموزههای دینی است.
علی کلباسی بیان داشت: در طول تاریخ 1400 ساله اسلام کسانی که در ادبیات، هنر، فرهنگ، تمدن و معماری شهرت داشتهاند، افرادی هستند که سرمایهگذاری بزرگی در زمینه قرآنی کرده و با آن پیوند عمیقی برقرار کردهاند.
وی اضافه کرد: نمونه این افراد مانند حافظ، سعدی، میرفندرسکی و سرلوحه آنان مولوی است که برداشتهای قرآنی آنان عبرتآمیز است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با بیان این مطلب افزود: برنامهسازان باید با استناد به سوژههای برگرفته از قرآن در شناساندن خداوند به نسل جوان، گسترش نماز و به تصویر کشاندن نعمتهای خدادادی تلاش کنند.
انتهای پیام/صا10/ط4000