اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

حمایت واقعی از تولید داخلی صورت گیرد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: شرایط تولید در ایران به‌ گونه‌ای است که نیاز به حمایت‌های واقعی دارد.

حمایت واقعی از تولید داخلی صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی خانه صنعت و معدن مازندران، داریوش هندویی اظهار داشت: از آنجایی که تولید داخلی در شرایط نامطلوبی بسر می‌برد و با التفات به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی با مشکلات جدی مواجه‌اند و احتمال توقف فعالیت آنان وجود دارد.

وی یادآور شد: اگر واقعا درصدد حل مشکلات و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی هستیم و قصدمان حداقل حفظ و صیانت از اشتغال موجود است نیاز هست دست به اقداماتی عاجل و ضروری در جهت رفع مشکلات اصلی و اساسی بزنیم که به همین منظور باید اقداماتی ویژه صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید تامین سرمایه در گردش مکفی به همراه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و تطویل دوره بازپرداخت برای واحدهای تولیدی صورت گیرد، اظهار داشت: به منظور حمایت از تولید جرائم تاخیر بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای واحدهای دارای معوقه بدون شروط خاصی بخشوده شود.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر واحدهای تولیدی داخلی کوچک و متوسط هستند، باید تاسیس خوشه‌ها به صورت جدی و گسترده با تامین هزینه‌های لازم هر چه سریعتر مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی ارائه مجوزهای تاسیس و ساخت واحدهای نیمه تمام دارای محصولات اشباع شده گرفته شود، بیان داشت: این مهم به کمیته تخصصی متشکل از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های ذیربط واگذار شود.

هندویی با تاکید بر اینکه ورود کالاهای دارای تولید مشابه داخلی به کشور از طریق تعرفه‌گذاری به شدت محدود شود، یادآور شد: وام نوسازی و بازسازی به کلیه واحدهای نیازمند توجیه‌پذیر در اولین فرصت ممکن پرداخت گردد.

وی با اعلام اینکه باید تمامی کالاهای قاچاق از سطح بازار داخلی جمع‌آوری شود، افزود: باید مطالبات تولیدکنندگان و پیمانکاران از منابع مختلف به سرعت پرداخت شود.

هندویی با تاکید بر اینکه باید اعطای جوائز صادراتی و تخفیف‌های ویژه بیمه‌ای و مالیاتی متناسب با میزان تولید صادراتی از کارخانجات تولیدی حمایت کرد، گفت: از افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله گازوئیل، بنزین، برق، گاز و آب مشکلات زیادی برای واحدها ایجاد کرده و این روند باید متوقف شود.

وی در خاتمه اعلام داشت: اگر اقدامات لازم به ویژه تامین سرمایه در گردش مورد نیاز و حذف جرائم بانکی صورت نپذیرد شاهد تشدید معضلات خواهیم بود که با فرامین و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه سازگار نیست.

انتهای ‌پیام/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول