اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لزوم صادرات سیمان ایران

بازارهای داخلی سیمان اشباع هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه سیمان ممتازان کرمان گفت: بازارهای داخلی سیمان در کشور اشباع هستند و میزان زیادی سیمان برای صادارات وجود دارد.

بازارهای داخلی سیمان اشباع هستند

رامین جعفر‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کارخانه سیمان ممتازان کرمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است‌ و دو محوریت در این کارخانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کرامت نیروی انسانی که در این کارخانه مشغول به کار هستند، مد‌ نظر سهامداران و سرمایه‌‌گذاران قرار دارد، افزود: همچنین سهامداران این کارخانه، تولید محصول با کیفیت را از جمله اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

جعفرزاده در مورد میزان سرمایه‌گذاری در این کارخانه گفت: سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این کارخانه بالغ بر 150 میلیارد تومان بوده بخش عمده این سرمایه‌گذاری آ‌ورده سهام‌داران و 25 یورو دیگر از صندوق ذخیره ارزی به صورت وام طولانی مدت اخذ شده ‌و بخش ریالی بوده که از بانک‌های دولتی وام گرفته شده است.

وی ظرفیت اسمی این کارخانه را 3 ‌هزار و 300 تن در روز عنوان کرد و افزود: اما در حال حاضر تولید ما بیش از این مقدار است.

جعفرزاده ابراز داشت: همچنین سیمان ممتازان با ایجاد این کارخانه، زمینه اشتغال برای 300 نفر به عنوان نیروی اصلی کارخانه و بالغ بر 100 نفر به عنوان نیروی پیمانکاری و خدماتی فراهم کرده است.

وی با اشاره به تأثیر اجرای قانون هدفمند یارانه‌ها بر صنعت سیمان  تصریح کرد: فشار سنگینی در حال حاضر بر صنایع سیمان کشور وجود دارد به دو دلیل یک بحث تا حدودی آزاد‌سازی قیمت انرژی بوده که اساس شرکت‌ها سیمانی بر مبنای مصرف حرارتی و الکترونیکی استوار است و تا به امروز هیچ امکانات و تسهیلاتی‌ پرداخت نشده است.

جعفرزاده عنوان کرد: از طرفی، تعیین قیمت محصول ما در انحصار سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده و شرکت‌های سیمان نمی‌توانند خارج از این ضوابط قیمتی را تعیین کنند.

مدیر کارخانه سیمان ممتازان کرمان بیان داشت: در این شرایط و در سال جدید، دولت هنوز هیچ افزایشی در قیمت سیمان را اعلام نکرده است.

جعفرزاده افزود: البته کارخانه سیمان ممتازان کرمان به دلیل استفاده از تکنولوژی روز دنیا از لحاظ کاهش مصرف انرژی جزو صنایع برتر کشور قرار دارد.

وی ‌با اشاره به بحث سیمان در کشور ‌طبق برنامه‌های که دولت داشته بر مبنای صادرات بوده است، تصریح کرد: بازارهای داخلی سیمان در کشور همه اشباع هستند و میزان زیادی سیمان برای صادرات وجود دارد.

جعفرزاده مشکلات صادرات سیمان را مشکلات ارزی و قوی نبودن پایانه‌های دانست و افزود: سیمان یک کالای حجیم و سنگینی است و صادرات آن نیاز به ترابری وزین و مستحکم دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول