اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک:

شرکت سیمان آبیک به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک از تجهیز شرکت سیمان این شهرستان به پایش لحظه‌ای خبر داد.

شرکت سیمان آبیک به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز می‌شود

حشمت‌الله کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: طبق گفته مسئولان شهرستان نظرآباد، شرکت سیمان آبیک در آینده‌ای نزدیک به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز می‌شود.

وی افزود: با تجهیز شرکت سیمان به سیستم پایش لحظه‌ای، مدیران محیط زیست استان‌های قزوین و البرز از طریق سامانه هوشمند آنلاین به کارخانه دسترسی دارند و با پایش خروجی ذرات از وضعیت آلایندگی اطلاع می‌یابند.

این مسئول میزان خروجی‌های آلایندگی از شرکت سیمان در سال‌های اخیر را سه برابر استاندارد جهانی ذکر و خاطرنشان کرد: از بیست و پنجم مهر ماه سال 90 پایش و نظارت بر وضعیت آلایندگی از استان قزوین به استان البرز واگذار شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک رفع آلایندگی شرکت سیمان را از مطالبات چند ساله مردم شهر آبیک عنوان کرد و گفت: از حق مردم آبیک گذشت نمی‌کنیم و در هر زمان که لازم باشد پرونده قضایی شرکت سیمان را که در گذشته تشکیل شده و هنوز باز است، دوباره به کار می‌اندازیم.

کوثری ابراز کرد: مسئولان محیط زیست شهرستان نظرآباد در زمینه رفع آلایندگی اقدامات خوبی انجام داده‌اند که تعطیلی خط دو آلایندگی شرکت سیمان آبیک از جمله این اقدامات بوده است.

وی بر نصب سیستم سامانه کنترل آلودگی هوا از سوی مدیران شرکت سیمان تأکید کرد و افزود: متأسفانه مدیران شرکت سیمان برای نصب سیستم کنترل آلایندگی هوا به دلایل مختلفی سر باز می‌زنند، گر چه اقداماتی برای رفع آلودگی هوا انجام داده‌اند ولی این امر زمانی ملموس و پذیرفتنی است که در شهر آبیک آلودگی نباشد و میزان آلایندگی در حد استاندارد باشد.

رئیس اداره محیط زیست آبیک ادامه داد: مدیران شرکت سیمان باید بدانند که علاوه بر وجود آلایندگی به دلیل حمل سیمان به مناطق غرب، شمال و شمال غرب کشور، آلودگی ناشی از بار ترافیکی و جاده‌ای نیز نصیب مردم آبیک می‌شود که این امر پسندیده نیست.

کوثری اظهار امیدواری کرد: مدیران شرکت سیمان در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود در راستای رفع آلایندگی گام‌های مؤثری بردارند، چرا که برخورداری از هوایی پاک و عاری از هرگونه آلودگی حق مردم آبیک است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول