اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم خلخال در مجلس نهم:

پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان قابل قبول نیست

خبرگزاری فارس: منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم گفت: روند احداث و پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان خلخال قابل قبول نیست و مردم انتظار بیشتری از خادمان خود دارند.

پیشرفت فیزیکی کارخانه سیمان قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه عصر امروز در همایش معلمان و فرهنگیان شهرستان خلخال اظهار داشت: روند کند اجرای برخی از پروژه‌ها به حدی اعتماد و اطمینان مردم را زیر سئوال برده که بعید به نظر می‌رسد این بی‌اعتمادی‌ها به سرعت ترمیم شده و خواسته و مطالبه آنها تأمین شود.

وی یکی از انتظارات به حق مردم خلخال را تأمین مراکز اشتغالزایی و رفع بیکاری جوانان توصیف کرد و افزود: ما در حالی با نرخ بالای بیکاری روبه‌رو هستیم که شایسته است با در نظر گرفتن ظرفیت این منطقه با برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها اشتغال مولد برقرار شود تا همه بتوانند از مزایا و زیرساخت‌های نظام اسلامی استفاده کنند.

جعفری‌بنه خاطر نشان کرد: ثمره انقلاب اسلامی به دست همین دانش‌آموزان و تحصیل‌کردگان نمود و جلوه واقعی پیدا می‌کند و مسئولان استان باید با نگاه توسعه‌ای به جنوب استان اردبیل فرزندان این دیار را در حرکت مثبت یاری کنند.

این مسئول اضافه کرد: قول‌هایی که به مردم خلخال در مسیر توسعه داده‌ایم به جد در حال پیگیری هستیم و برای ساخت کارخانه فولاد خلخال نیز سرمایه‌گذار قوی پیدا شده که در روزهای آینده در جلسه‌ای در شهر رشت این پروژه را مورد بررسی و دقت نظر قرار می‌دهیم.

به گزارش فارس، منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین کانون در مسیر رشد استعدادهای واقعی دانش‌آموزان را مدرسه و معلم توصیف کرد و ادامه داد: برای ساخت ایرانی آباد و خلخالی توسعه یافته همه همقدم و همفکر شویم و با بهره‌گیری از بستر خوب معلمان، دانشجویان و اساتید بتوانیم ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنیم.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز از تلاش‌های جدی برای راه‌اندازی شرکت تعاونی بازنشستگان فرهنگی و فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی بازنشستگان در آینده‌ای نزدیک با ایجاد غذاخوری ویژه معلمان و راه‌اندازی مرکز رفاهی فرهنگیان خبر داد.

محمد سعید شهابی گفت: اهمیت شغل معلمی در جامعه امروزی به قدری روشن و مبرهن است که بدون تلاش بی‌وقفه و صادقانه معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت حرکت به سمت فتح قله‌های رفیع حکومت اسلامی غیرممکن است.

وی با تقدیر از تلاش فرهنگیان بازنشسته خلخال نیز افزود: بسیاری از این معلمان در شرایطی مشغول انجام وظیفه در سنگر تعلیم و تربیت در خلخال هستند که در آن زمان منطقه فاقد راههای مناسب، امکانات اولیه و رفاهی شایسته بوده است اما با این وجود معلمان این منطقه از هرگونه تلاشی در امر آموزش و پرورش در مناطق محروم روستایی دریغ نکردند که ماحصل آن باسوادی 90 درصد مردم منطقه و بالا بودن سطح فرهنگی شهرستان است.

به گزارش فارس، همزمان با هفته معلم در مشگین‌شهر نیز با حضور نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس از فرهنگیان نمونه و بازنشستگان مشگین‌شهر تجلیل شد.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان این‌که پارسال بیشترین میزان اعتبارات عمرانی شهرستان به آموزش و پرورش اختصاص یافته از معلمان به عنوان پرچمداران علم و معرفت در جامعه یاد کرد.

فتح‌آقا محمداوغلی تصریح کرد: معلمان به عنوان سازندگان نسل آینده وظیفه خطیری را بر عهده دارند و نباید دچار کوچک‌ترین قصور، کوتاهی و بی‌بصیرتی شوند.

مدیر آموزش و پرورش مشگین‌شهر در این مراسم از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقطه عطفی در تاریخ آموزشی کشور یاد کرد و از آمادگی کامل برای اجرای طرح نظام جدید آموزشی خبر داد.

علی زالی کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش مشگین‌شهر را افتخاری بزرگ دانست و در مورد جایگاه این شورا در تصمیم‌گیری به نفع معلمان و دانش‌آموزان سخنانی به میان آورد.

همچنین به مناسبت هفته معلم عصر امروز با حضور فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان و در مرکز استان نیز با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل آیین غبارروبی مزار شهدا برگزار شد که این مراسم در گلزار شهدای بهشت فاطمه در کنار تجلیل از مقام شامخ شهدا با هدف پاسداشت معلمان ایثارگر و شهید و همچنین درگذشته انجام شد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول