اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

برداشت آب از رودخانه‌های زنجان با رعایت حقابه مانعی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: برداشت آب از رودخانه‌های استان زنجان با رعایت حقابه مانعی ندارد.

برداشت آب از رودخانه‌های زنجان با رعایت حقابه مانعی ندارد

امیر حمیدنیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مجوز برداشت آب از رودخانه‌های استان مشخص شده و با در نظرگرفتن حقابه پایین دست از نظر آب منطقه‌ای استان زنجان نیز مشکلی متصور نیست.

وی با بیان اینکه آماربرداری از چاه‌های غیرمجاز استان زنجان از سال 87 آغاز شده است، افزود: چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری در استان شناسایی و به تفکیک مناطق آزاد و ممنوعه اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به شناسایی 7 هزار و 389 فقره چاه غیرمجاز در مناطق آزاد تصریح کرد: میزان تخلیه این چاه‌ها در این مناطق 227 میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه در مناطق ممنوعه محدودیت تخصیص وجود دارد، افزود:‌ تخصیصات مربوطه در این مناطق از طریق صرفه‌جویی در آبیاری تحت فشار و تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه صورت می‌گیرد.

حمیدنیا با اشاره به بررسی‌های کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی با آب منطقه‌ای استان زنجان یادآور شد: همه پرونده‌ها در این زمینه تعیین تکلیف شده و برای ادامه روند بهره‌برداری یا انسداد اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی از اعطای پروانه به 578 فقره چاه در منطقه آزاد زنجانرود خبر داد و گفت: 105 فقره پروانه نیز در دشت ممنوعه ابهر صادر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه پروانه دایمی به هیچ یک از چاه‌های استان ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: مجوز موقت برای برق‌دار کردن چاه‌ها و اجرای آبیاری تحت فشار ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه مجوز فعالیت به 50 حلقه چاه در خدابنده ادامه داد: 200 حلقه چاه نیز در مناطق آزاد شهرستان‌های ماهنشان، طارم، ایجرود مجوزدار شده‌اند.

حمیدنیا با بیان اینکه در مجموع یک هزار حلقه چاه استان در حال حاضر پروانه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ارائه مجوزهای لازم به مابقی چاه‌های استان انجام شده است.

وی از توقیف 47 دستگاه حفاری غیرمجاز خبر داد و افزود: بیشتر حفاری‌های غیرمجاز از سوی یکی از استان‌های همجوار در استان زنجان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به نام‌نویسی و ارائه درخواست متقاضیان در قالب سامانه وزارت نیرو یادآور شد: یک هزار و 673  ثبت‌نام صورت گرفته که پروانه بهره‌برداری به این چاه‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعهد شرکت آب منطقه‌ای نصب کنتور هوشمند بر روی 945 فقره چاه استان است، افزود: تاکنون بر روی 400 حلقه چاه استان با هماهنگی شرکت توزیع برق استان زنجان کنتور هوشمند نصب شده و برای مابقی نیز تا خردادماه نصب می‌شود.

حمیدنیا از تخلیه 150 میلیون مترمکعب آب در مناطق ممنوعه خبر داد و افزود: میزان تخلیه در مناطق آزاد استان 76 میلیون مترمکعب است که 60 درصد از میزان تخلیه را می‌توان به صاحبان چاه‌ها ارائه کرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول