اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان خبر داد:

اضافه برداشت 1.1 میلیارد مترمکعبی از ذخایر آبی کرمان

خبرگزاری فارس: با توجه به اضافه برداشت یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعبی از ذخایر آب استان توسعه روش‌های آبیاری علمی یکی از بهترین روش‌های مبارزه با خشکسالی است.

اضافه برداشت 1.1 میلیارد مترمکعبی از ذخایر آبی کرمان
جواد کمالی در حاشیه برگزاری نشست فرمانداران سراسر استان با استاندار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به طور متوسط هر ماه یک بار جلسه‌ای با فرمانداران سراسر استان برگزار می‌شود و آخرین وضعیت مسائل، مشکلات و پیشنهادات آنها مورد بررسی، هم‌فکری و مشورت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تشکیل جلسه با حضور استاندار، معاونان استانداری، مدیران ستادی و 23 فرماندار شهرستان‌های استان افزود: در ابتدای این جلسه مسائل امنیتی استان و مسائل سیاسی دیار کریمان مورد بررسی قرار گرفت.
کمالی تصریح کرد: با توجه به رشد 36 درصدی افزایش امنیت و کاهش ناامنی‌های استان از تلاش‌های فرمانداران و شوراهای تأمین شهرستان‌ها تقدیر به عمل آمد و مقرر شد، آنها در راستای ارتقای امنیت استان تلاش‌های بیشتر و گسترده‌تری را در اولویت کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه دومین مسئله مورد بحث مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چارت و سازمان ستاد انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ و ستاد استان تشکیل شده است، مقرر شد فرمانداران، ستادهای شهرستانی را تشکیل دهند، با جدیت هرچه تمام‌تر برنامه‌های انتخابات را پیگیری و مقدمات یک انتخابات باشکوه، سالم، مردمی و اسلامی را در حوزه‌های خود فراهم کنند.
کمالی بیان کرد: بحث‌های مسکن مهر یکی از مباحث دیگر جلسه بود که با توجه با 20 رتبه ارتقای استان کرمان که در حال حاضر رتبه 10 کشوری را داراست، قرار شد تمام فرمانداران با تشکیل جلسات منظم، پیگیری‌های مستمر و تلاشی که انجام می‌دهند در راستای ارتقای بیشتر استان در میان استان‌های کشور تلاش کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: همچنین مقرر شد در راستای تکمیل و تحویل ساختمان‌های مسکن مهر برنامه‌ریزی، تلاش و پیگیری بیشتری به عمل آورند و در صورتی که بعضا با مشکلاتی مواجه می‌شوند با درخواست برگزاری جلسات منطقه‌ای و با حضور مسئولان مرتبط در استان مسائل و مشکلات را برطرف کنند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از مباحث محوری جلسه، بحث اشتغال و شورای اشتغال استان بود و با توجه به اینکه حدود 75 هزار سهمیه اشتغال استان در سال ‌جاری از 2.5 میلیون نفر است، مقرر شد که جلسه فوق‌العاده‌ای با توجه به اهمیت موضوع با حضور تمام فرمانداران و مسئولان مربوطه به ریاست استاندار در کرمان تشکیل شود و این مسئله مهم مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد.
کمالی با اشاره به اینکه بحث جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه و کورکورانه نیز از مباحث دیگری بود که مورد تأکید قرار گرفت، گفت: در برخی از بخش‌ها و شهرستان‌ها به ویژه بخش‌های نزدیک استان، اغلب کورکورانه مهاجرت‌هایی صورت می‌گیرد که هیچ ثمری برای استان و خود افراد ندارد.
وی افزود: به فرمانداری‌های ذیربط و به ویژه فرمانداری کرمان مأموریت داده شد که با جدیت این موضوع را پیگیری و با برنامه‌ریزی لازم از اینگونه مهاجرت‌های مضر و بی‌ثمر جلوگیری کنند.
کمالی گفت: در بحث آمارگیری نفوس و مسکن که در آبان ماه در استان صورت می‌گیرد، مقرر شد فرمانداران شخصا با توجه به اهمیت موضوع که سرنوشت پنج سال آینده مناطق، بخش‌ها و شهرستان‌ها را رقم می‌زند با جدیت، نظم و دقت این مهم را پیگیری کنند.
وی بیان کرد: پیگیری، نظارت و کنترل حدود 3 هزار پروژه عمرانی استان از دیگر تأکیدات استاندار نسبت به فرمانداران بود.
کمالی بیان کرد: توجه به مسائل فرهنگی و ارائه طرح‌های فرهنگی در سفر سوم هیئت دولت به استان کرمان و اطلاع‌رسانی مستمر و دقیق به مردم در زمینه خدمات دولت، مسئولان و کارگزاران در استان از دیگر مسائل مهم جلسه بود که قرار شد از طریق رسانه‌ها و مطبوعات این مسائل به اطلاع مردم رسانده شود و فرمانداران در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق داشته باشند.
وی افزود: با توجه به اضافه شدن هفت شهرستان که موجب شده تعداد آنها در استان از 16 به 23 افزایش داشته باشد و همچنین 12 بخش جدید و شش شهر جدید قرار شد که مسائل این شهرستان‌ها و بخش‌های جدید از جمله راه‌اندازی اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی آنها هماهنگی و پیگیری‌های بیشتری صورت گیرد.
کمالی گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری که سال 90 را سال جهاد اقتصادی اعلام کردند، قرار شد در تمام شهرستان‌ها با برگزاری جلسات ویژه، مسائل مربوطه را پیگیری کنند و رهنمودها و دستورات مقام عظمای ولایت مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: همچنین مقرر شد در راستای رشد اقتصادی شهرستان‌ها، بالا بردن کیفیت و کمیت تولیدات و افزایش بهره‌وری و همچنین تعمیم فرهنگ صرفه‌جویی اقدامات جدی و مؤثری صورت گیرد.
کمالی عنوان کرد: در راستای توسعه آبیاری علمی و مکانیزه «آبیاری قطره‌ای و مکانیزه» تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است و حدود 60 هزار هکتار از مزارع و باغ‌های استان از سیستم آبیاری مکانیزه استفاده می‌کنند.
کمالی بیان کرد: مشکل آب استان نیز از جمله مسائل مورد بحث این جلسه بود که با توجه به اضافه برداشت یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعبی از منابع آب استان مقرر شد در راستای توسعه روش‌های آبیاری علمی که یکی از بهترین روش‌های مبارزه با خشکسالی است، اقدامات جدی‌تر و گسترده‌تری در تمام شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های جنوبی و شمال استان صورت گیرد.
وی افزود: چند پروژه در سفر وزیر راه و شهرسازی کشور با اختصاص اعتبار یا تکمیل اعتبار مورد توجه قرار گرفت که از جمله تکمیل فرودگاه و پل در دست احداث هلیل‌رود جیرفت، باند دوم جاده کهنوج، منوجان و رودان، مسکن مهر و چند پروژه دیگر مورد توجه، تأیید و تصویب قرار گرفتند.
کمالی گفت: در پایان این جلسه نشست فرمانداران سراسر استان با استاندار کرمان با تأکید بر وحدت بسیار خوبی که در استان وجود دارد، قرار شد فرمانداران در راستای حفظ و گسترش وحدت اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای جدیت بیشتری به عمل آوردند و مراقبت‌های لازم در راستای حفظ این شرایط در تک تک شهرستان‌ها به عمل آید.
به گزارش فارس، در پایان نشست فرمانداران سراسر استان با استاندار کرمان از زحمات و تلاش‌های فرمانداران سراسر استان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول