اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

اختصاص برداشت آب زاینده‌رود به بروجن خلاف قانون است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اصفهان گفت: تخصیص جدید برداشت آب زاینده رود به بروجن خلاف قانون است و دولت نمی‌تواند از حق آبه سایر شهرها برای استفاده دیگر شهرها استفاده کند.

اختصاص برداشت آب زاینده‌رود به بروجن خلاف قانون است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی پیش‌ازظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایجاد اختصاص جدید آب زاینده‌رود به بروجن اظهار داشت: بر اساس این تخصیص سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب شرب بروجن از این راه تامین می‌شود و از آن جایی که برای هر نفر آب شهری ۱۵۰ لیتر در روز منظور می‌شود این مقدار می‌تواند ۵۶۰ هزار نفر را پوشش دهد. 
وی با انتقاد از این تخصیص جدید آب زاینده‌رود تصریح کرد: دولت نمی‌تواند از حق آبه سایر شهرها برای استفاده دیگر شهرها استفاده کند و از طرفی برای تخصیص هر برداشت جدید باید یک منبع تازه ایجاد شود.
 
*عمر مفید ساختمان‌های کشور پایین است
این عضو شورای شهر اصفهان که از امروز با حفظ سمت به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان انتخاب شد، اظهار داشت: قانون نظام مهندسی در سال ۷۱ به تصویب رسید اما در واقع از سال 83 جنبه اجرایی به خود گرفت.
وی یادآور شد: با تصویب شیوه نامه اجرایی سازمان نظام مهندسی در سال 83، تحول چشمگیری در ساخت و ساز شکل گرفت.
بهبهانی افزود: البته در قانون نظام مهندسی نارسایی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که همین امر سبب بازنگری این قانون شده و لازم است با برنامه ریزی، رفع نارسایی‌ها و مشکلات قوانین نظام مهندسی اصلاح شود.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید نقاط مثبت و منفی توامان دیده شود، تصریح کرد: با افزایش نظارت و ارتقا کیفیت ساخت و ساز، عمر مفید ساختمان‌ها نیز بالا رفته است اما از طرفی در سازمان نظام مهندسی برخی با انجام کارهای خلاف قانون، از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و آبروی کل بخش را می‌برند.
عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه عمر مفید ساختمان‌ها در کشورهای پیشرفته تا 110 سال تخمین زده می‌شود، تصریح کرد: این در شرایطی است که میزان عمر مفید ساختمان‌ها در ایران 40 تا 50 سال است.
وی همچنین با اشاره به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته‌های مهندسی ساختمان گفت: در سال 83، 6 هزار و 500 نفر مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ۴ میلیون و ۵۰۰ متر مکعب پروانه صادر کرده‌اند و این در حالی است که در حال حاضر، ۱۵ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند اما صدور پروانه به همان میزان قبلی است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول