اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

دادستان کل کشور پرونده برداشت‌ آب از زاینده‌رود را بررسی کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت منابع آبی باید از سوی قوه قضائیه و قوه اجرایی توأمان نظارت شود و دادستان کل کشور پرونده‌ای را در ارتباط با برداشت‌ها از زاینده‌رود به جریان بیندازد.

دادستان کل کشور پرونده برداشت‌ آب از زاینده‌رود را بررسی کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر در ارتباط با سخنان رئیس جمهور در سفر اخیر به چهارمحال و بختیاری پیرامون آب زاینده‌رود و فرمان صدور برداشت به هر میزان توسط مردم این منطقه، نارضایتی مردم اصفهان را به همراه داشته است، تصریح کرد: وجود مشکلاتی که به واسطه خشک شدن زاینده‌رود ایجاد شده دلیلی برای صدور مجوز برداشت‌های جدید برای هیچ استانی نیست.
وی با اشاره به طومار شیخ بهایی افزود: از ۴۰۰ سال پیش حق آب زاینده‌رود ثبت شده است و کسی نمی‌تواند مردم اصفهان را از حق‌آبه خود محروم کند و صدور برداشت‌های جدید با از بین رفتن حق آبه شهر اصفهان برابر است و وضعیت بدی را برای این افراد رقم می‌زند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: شهرداری با صرف هزینه بالا درختان و فضای سبز ارزشمند اصفهان را زنده نگه داشته است و در صورتی که روند خشکی ادامه یابد، درخت‌ها از بین می‌روند.
وی اظهار داشت: از رئیس جمهور تقاضا داریم برداشت‌های فعلی بر بستر زاینده‌رود را مدیریت کند و از صدور فرمان برای برداشت‌های جدید برای مردم چهارمحال و بختیاری خودداری کند.
حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه نباید اجازه داد با حیثیت و فرهنگ یک شهر برخورد شود، ادامه داد: مدیریت منابع آبی باید از سوی قوه قضائیه و قوه اجرایی توأمان نظارت شود و از دادستان کشور تقاضا داریم پرونده‌ای را در ارتباط با مدیریت آب زاینده‌رود و برداشت‌ها از این رودخانه به جریان بیندازد.
وی با اشاره به اظهار نظر مسئولان مبنی بر اینکه صنعت در اولویت دوم استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این اظهارنظرها در حالی است که مجوز توسعه پالایشگاه داده می‌شود، بدون آن‌که ضرر وارد شده به منابع آبی در نظر گرفته شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: از آنجایی که نمی‌توان آب را برای سرمایه‌گذاری میلیاردی در کنار شهر اصفهان قطع کرد، مجبور هستیم، سهم کشاورزان را قطع کنیم و به صنعت بدهیم.
وی در ارتباط با پروژه آبرسانی بهشت آباد گفت: اجرای این طرح یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه در بردارد و از آنجایی که این آب میان چهار استان اصفهان، شهرکرد، یزد و کرمان توزیع می‌شود می‌توان با تقسیم بین چهار استان این بودجه را تأمین کرد.
حاج‌رسولی‌ها یادآور شد: تأمین 300 میلیارد تومان توسط هر یک از این چهار استان برای اجرای بهشت‌آباد رقمی نیست چرا که بهشت‌آباد ارزش افزوده یک هزار برابر دارد.
 وی خطاب به نمایندگان مجلس بیان داشت: باید تکلیف پروژه بهشت‌آباد مشخص شود و رقمی پایدار برای آن در بودجه 91 در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول