اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بهاباد:

برداشت آب از معدن چادرملو به طور کامل قطع شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بهاباد هشدار داد؛ در صورت عدم قطع کامل برداشت آب معدن چادرملو از سفره‌های زیرزمینی بهاباد تا پایان سال 90، همه تبعات ناشی از انتخاب گزینه بد توسط مردم بر عهده مسئولان است.

برداشت آب از معدن چادرملو به طور کامل قطع شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار داشت: بعد از گذشت هفت ماه از سفر استاندار یزد به بهاباد تاکنون اقدامی برای حل مشکل بزرگ کم‌آبی در بهاباد که یکی از دلایل آن برداشت بی‌رویه آب توسط معدن چادرملو از سفره‌های آب زیرزمینی است، نشده است.
وی تصریح کرد: بر اساس پیگیری مسئولان دولتی و مردمی شهرستان و قول استاندار در سفر به شهرستان بهاباد و در جلسات مختلف مبنی بر قطع کامل برداشت آب توسط چادرملو از سفره‌های زیرزمینی بهاباد تا پایان سال 90، هنوز هیچ اقدامی برای ایجاد زمینه‌های لازم برای تأمین آب معدن از محل ذخایر دیگر و قطع برداشت از بهاباد صورت نگرفته است.
اخوان افزود: در کارگروه آب بهاباد که در مرکز استان و به ریاست استاندار یزد تشکیل شد، این موضوع مصوب شده است اما تاکنون اقدام محسوسی انجام نشده است.
وی در مورد عدم اجرای مصوبات دولت برای انتقال آب زاینده‌رود و گاز به شهرستان بهاباد بیان کرد: مسئولان باید در برابر مردم برای عدم اجرای این مصوبات که نقشی حیاتی برای شهرستان محروم بهاباد دارد، جوابگو باشند.
اخوان اظهار داشت: اعلام می‌کنیم در صورت عدم تحقق قول استاندار مبنی بر قطع آب برداشتی معدن چادرملو از سفره‌های زیرزمینی بهاباد تا پایان سال 90، همه گزینه‌ها از بهترین گزینه تا بدترین گزینه برای قطع آب معدن چادرملو در دست مردم است.
امام جمعه موقت بهاباد ادامه داد: اعلام می‌کنیم همه تبعات و عواقب ناشی از انتخاب گزینه بد توسط مردم بر عهده همه مسئولان به ویژه مسئولان چادرملو است.
به گزارش فارس، شهرستان بهاباد که به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان یزد مطرح است، به دلیل برداشت بی‌رویه آب و خارج از سقف مجوز برداشت، 180 لیتر در ثانیه (که هم‌اکنون این معدن نزدیک به 400 لیتر در ثانیه برداشت می‌کند)، با کمبود شدید آب زیرزمینی و بالارفتن شدید املاح آب مواجه شده است و موجب شده کشاورزی بهاباد و دامپروری در این شهرستان کاهش چشمگیری یافته و مهاجرت به مرکز استان افزایش بی‌رویه پیدا کند.
البته چند مرتبه مردم بهاباد اقدام به بستن لوله‌های آب صادره به معدن چادرملو کرده‌اند اما با توجه به قول مسئولان برای پیگیری و حل موضوع و با توجه به مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام به باز کردن دوباره آب کرده‌اند.
معدن چادرملو با فاصله 60 کیلومتر از شهر بهاباد، در گذشته در محدوده بخش بهاباد قرار داشت اما در دوره دولت اصلاحات این معدن ارزشمند به طور غیرقانونی از بخش بهاباد منتزع و به شهرستان اردکان زادگاه رئیس دولت اصلاحات الحاق شد.
مردم و مسئولان بهاباد همچنان مجدانه پیگیر الحاق دوباره این معدن به بهاباد هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول