اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور منابع آب شهرستان راور خبرداد:

برداشت سالانه 12 میلیون مترمکعب آب مازاد در راور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور منابع آب شهرستان راور گفت: برداشت از منابع آب زیر‌زمینی راور 66 میلیون متر‌مکعب در سال است که حدود 10 تا 12 میلیون متر‌مکعب اضافه برداشت دارد.

برداشت سالانه 12 میلیون مترمکعب آب مازاد در راور
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد حسن‌زاده رئیس اداره امور منابع آب شهرستان راور ظهر امروز در مراسمی با حضور کشاورزان این شهرستان پیرامون استفاده صحیح از آب اظهار داشت: در شهرستان راور 123 حلقه چاه آب کشاورزی‌، شرب و صنعتی فعال است.
وی میزان شرایط بارندگی دشت شهرستان راور را به طور متوسط 70 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: این میزان در سال آبی گذشته 30 میلی‌متر بود.
حسن‌زاده متوسط 11 ساله گذشته بارندگی در این شهرستان را 50 میلی‌متر ذکر کرد و گفت‌: برداشت از منابع آب زیر‌زمینی راور 66 میلیون متر‌مکعب در سال است که حدود 10 تا 12 میلیون متر‌مکعب اضافه برداشت دارد.
وی خاطرنشان کرد: این میزان اضافه برداشت، کسری مخزن آب زیرزمینی د‌شت راور بود که با خاموش کردن‌ موتور پمپ‌های آب از 12 آذر تا 16دی ماه سال جاری حدود 4 میلیون متر‌مکعب به ذخیره سفره آب زیرزمینی در این شهرستان اضافه شد. 
محمدرضا شریفی فرماندار شهرستان راور در این مراسم آبیاری نوین و تحت فشار و قطره‌ای کردن باغ‌ها را مورد تأکید قرار داد و از کشاورزان خواست از غرق‌آبی کردن زمین‌های کشاورزان خودداری کنندتا در آینده با کمبود آب مواجه نشویم.
همچنین به مناسبت فرا رسیدن آغاز ماه محرم ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) طی مراسمی با حضور امام جمعه راور، معاون فرمانداری و تعدادی از مسئولان اداره‌های راور در مدرسه راهنمایی فاطمیه راور زنگ احیا امر به معروف و نهی از منکر نواخته شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول