اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سمنان:

هنرمند بودن شغل نیست، رسالت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هنرمند چیزی را می‏بیند که دیگران نمی‏بینند، گفت: هنرمند بودن شغل نیست، بلکه یک رسالت مهم است.

هنرمند بودن شغل نیست، رسالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی ظهر امروز در آیین "اردیبهشت تئاتر سمنان" که به مناسبت روز جهانی تئاتر برگزار شد، هنر تئاتر را بخشی از هنر نمایش و مهم‏ترین بخش آن دانست و تصریح کرد: تئاتر مادر همه هنرهاست.

وی اظهار کرد: هنرهای تجسمی، معماری، موسیقی، گرافیک و هنرهای دیگر با نمایش گره خورده و در واقع اگر کسی از اهالی تئاتر باشد، از اهالی سینما، فرهنگ و ادبیات نیز هست.

سوقندی، مهم‏ترین رکن هنر تئاتر را مخاطب‏محوری عنوان و خاطرنشان کرد: مراسم "اردیبهشت تئاتر ایران" در واقع برای این است که بگوییم تئاتر را برای تئاتر نمی‏خواهیم و در حقیقت تئاتر برای مردم است.

وی اظهار داشت: هنرمند از متن مردم بوده و در صحنه آیینه تمام‏نمای دغدغه‏ها، فرصت‏ها و تهدیدهای شهروندان خویش محسوب می‏شود و از این‌رو، یک هنرمند تئاتر یک روان‏شناس، جامعه‏شناس، سیاست‏مدار و ... است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به کارکرد هنر نمایش و تئاتر در زمینه‏های آموزشی، پژوهشی، اجتماعی، سیاسی و ... تصریح کرد: تئاتر صرفاً یک تفنّن، شغل، حیاط خلوت و تفریح‏گاه نیست.

سوقندی با بیان اینکه تئاتر تعداد صندلی‏ها، تعداد گروه‏های نمایشی و دفعات اجرا نیست، تصریح کرد: تئاتر، مهمانی مردم در ضیافت اندیشه‏هاست.

وی با بیان اینکه تفاوت در زاویه نگاه بارزترین ویژگی هنرمند است، گفت: هنرمندان اشیاء و واقعیات را آن‏چنان که هست، می‏بینند و صحنه تئاتر، تجلی‏گاه واقعیت‏ها و پیام‏رسانی‏ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: هنرمند چیزی را می‏بیند که دیگران نمی‏بینند، از این‌رو کسی که پا در صحنه تئاتر می‏گذارد، چیزی بر او افزوده می‏شود.

سوقندی خاطرنشان کرد: صاحب کرسی شدن، صاحب گروه شدن و نام هنرمند را به دوش کشیدن یک شغل نیست، یک رسالت است، رسالتی که باید در جهت خدمت به مردم، فرهنگ و آیندگان باشد.

وی بیان اینکه همان‏گونه که در عرصه فرهنگ نیازمند مهندسی فرهنگی هستیم در عرصه هنر نیز به مهندسی هنری نیاز داریم، اظهار کرد: مهندسی هنر، مهندسی نمایش و به خصوص مهندسی تئاتر به معنای برخورداری از نگاه جامع و نگرش نو به ساحت هنر و هنرمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: وظیفه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مهندسی، بسترسازی و به وجود آوردن فضای امنیتی سالم برای کشف استعدادها و رشد و نوزایی هنری و فرهنگی است.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان سمنان در شاه‏راه مهم "راه ابریشم" و پیشینه آن یادآور شد: شهر سمنان به عنوان مرکز استان سمنان نه تنها برای خود استان، بلکه باید در سطح کشور و در عرصه‏های بین‏المللی ممتاز، الگو و محور باشد.

سوقندی ابراز امیدواری کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و سایر نهادها با هم‌دلی و هم‏فکری در حوزه هنر و به ویژه هنر تئاتر بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول