اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خبر داد

فعالیت 31 کانون فرهنگی‌هنری مساجد صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا از فعالیت 31 کانون فرهنگی‌هنری مساجد این شهرستان خبر داد.

فعالیت 31 کانون فرهنگی‌هنری مساجد صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه سرا، حسین شهیدزاده عصر امروز در جمع اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان اظهار کرد: صومعه‌سرا به دلیل موقعیت و ظرفیت‌های موجود و مناسب یکی از شهرستان‌های فرهنگی مهم گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از مراکز دانشگاهی و علمی در صومعه‌سرا افزود: این موقعیت‌های برجسته موجب ارتقای جایگاه فرهنگی، هنری و علمی در این شهرستان شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به فعالیت‌ها و زیربناهای فرهنگی‌هنری در این شهرستان، تصریح کرد: صومعه‌سرا دارای شش انجمن فعال در زمینه‌های قرآن و نهج‌البلاغه، تئاتر، هنرهای تجسمی، داستان نویسی، خوشنویسی و شعر و ادب است.

وی با بیان اینکه اکنون بالغ بر چهار مجتمع فرهنگی و ‌هنری در صومعه‌سرا دایر و فعال است، اذعان کرد: مناطق لیف‌شاگرد، طاهر گوراب، مرکزی و گوراب زرمیخ از جمله مناطق دارای مجتمع‌های فرهنگی‌هنری در صومعه‌سرا هستند.

شهیدزاده از فعالیت 31 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح روستا و شهرهای صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: صومعه‌سرا دومین شهرستان از نظر داشتن مراکز کانون‌های فرهنگی‌هنری گیلان است.

وی با اشاره به حضور و عملکرد موسسه‌های قرآنی در صومعه‌سرا متذکر شد: قرآن و پیروی از فرامین و آموزه‌های قرآنی از تاکیدات مهم دینی است که در مراکز و موسسه‌های قرآنی به آن توجه بیشتری می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا، تعداد موسسه‌های قرآنی این شهرستان را بالغ بر سه موسسه خواند و افزود: تعداد این موسسه‌های قرآنی در صومعه‌سرا در آینده‌ای نزدیک بیشتر می‌شود.

وی از وجود دو دکه مطبوعاتی و سه کانون تبلیغاتی در صومعه‌سرا خبر داد و درباره احداث ساختمان سینما در این شهرستان افزود: ساختمان قبلی سینمای صومعه‌سرا در سال‌های گذشته به دلیل آتش‌سوزی نابود شد و اکنون این شهرستان سینما ندارد.

شهیدزاده، با بیان اینکه ساختمان جدید سینما به صورت نیمه کاره در مکان قبلی آن ساخته شده است، اظهار کرد: در انتظار یک سری تسهیلات جدید برای ادامه ساخت این ساختمان نیمه کاره هستیم.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور هر یک از مسئولان کانون‌ها فرهنگی و هنری فعال صومعه‌سرا به ارائه مباحث و مشکلات خود در زمینه کمبود بودجه، بیمه تامین اجتماعی، عدم حمایت از هنرمندان، نبود امکانات و تجهیزات برای ادامه فعالیت‌های هنری پرداختند و در این زمینه تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول