اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان:

شهید مطهری معلم نسل امروز و فرداست

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: شهید مطهری معلمی برای نسل دیروز، امروز و فردا است.

شهید مطهری معلم نسل امروز و فرداست

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، محمد حسین رمضانی در همایش تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: در وصف مقام و منزلت شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری همین اندازه کافی است که امام خمینی (ره) تمام جزوات و کتب این استاد شهید را تایید کرده و همه آنان را خواندنی دانسته است.

وی افزود: از بین اساتید، شهید مطهری کسی است که خدمت شایسته‌ای که یک استاد باید به نسل جوان عرضه کند با علم و اخلاق خود به انجام رساند.

این مسئول، شهید مطهری را معلم دیروز، امروز و فردا دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های نوشتاری استاد مطهری اعتدال و سرآمد بودن، رسایی قلم، روانی متن و پاسخ به نیازهای امروز و فردا بوده و تمام نوشته‌های این استاد به گونه‌ای است که متعلق به همان دوران نیست بلکه دوره‌های پس از آن را نیز پیش‌بینی می‌کند.

وی شهید مطهری را استاد کامل دانست و گفت: شهید مطهری از جمله دانشمندانی بود که اگر جامعه اسلامی ما آن را نداشت قطعا در بسیاری از موارد معرفتی و اخلاقی نمی‌توانستیم از خودمان دفاع کنیم.

رمضانی، با بیان اینکه خداوند هدف از خلق انسان‌ها را عبادت از پروردگار خود دانسته است، افزود: مقام معلم به جایگاهی رسیده که خود یک نوع عبادت است و کسی که می‌خواهد عبادت کند باید با خداوند خود ارتباط داشته باشد و کسی که می‌خواهد با خدا ارتباط برقرار کند باید به رشد عقلی برسد که معلمان با رشد عقلی خود تربیت را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: خداوند خود را نخستین معلم یاد می‌کند و پیامبران و انبیا را برای هدایت‌ انسان فرستاده است که پس از آنان معلمان پرورش دهنده رشد عقلی دانش‌آموزان برای ارتباط با خداوند برگزیده شده‌اند.

این مسئول، بهترین تربیت را اطاعت از خداوند دانست و گفت: بهترین تربیت اطاعت از خداوند و بهترین اطاعت پیروی از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: معلمان اساس تمام تدریس و فضای آموزش و تربیت خود را قرب‌الهی قرار دهند تا دانش‌آموزان خود را به خداوند نزدیک کنند و یک عابد و عبادت کننده الهی پرورش یابند.

رمضانی، با بیان اینکه هدف از تدریس دروس شیمی، فیزیک و ریاضی صرفا به معنای آموزش علم به دانش‌آموزان نیست، افزود: در این دروس نیز می‌توان قدرت خداوند و رحمت او را به دانش‌آموزان نشان داد تا علاوه بر کسب علم به تربیت و پرورش دانش‌آموزان اشراف کامل پیدا کرد.

وی ابراز کرد: هر معلمی باید هدف از آموزش را درک کند و به آن پی ببرد و پس از درک آن در مسیر آموزش قرار گیرد و معلمان به جای دین‌داری به دانش‌آموزان دین‌دانی بیاموزند و آنان را در این راه حرکت دهند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش گیلان، نقش الگویی معلم را مهم‌ترین مسئولیت آنان دانست و خاطرنشان کرد: از هنرهای معلمی هنرمند بودن است که باید الگو باشد و آنچه را که آموزش می‌دهد از آن پیروی کند و در آموزش به دنبال دلیل آفرینش انسان باشد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول