اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

شهید مطهری الگوی تمام عیار تعلیم و تربیت است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: شهید مطهری الگوی تمام عیار تعلیم و تربیت است.

شهید مطهری الگوی تمام عیار تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم‌رضا پیریایی عصر امروز یک‌شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی اظهار کرد: برگزاری هفته معلم و انتخاب سالروز شهادت استاد گرانقدر شهید مرتضی‌ مطهری (ره) به عنوان روز معلم فرصت مناسبی است تا از مقام شامخ تمام مربیان و زحمت‌کشان عرصه علم و دانش قدردانی کرده و این پیام را به گوش همه برسانیم که جایگاه معلم در آیین ما جایگاه انبیاست و هر شخصی نمی‌تواند بر این مسند تکیه بزند.

وی افزود: معلمان همواره فراهم کننده زیرساخت‌های فکری دانش‌آموزان هستند و باید در این راستا ابتدا برای پرورش، تزکیه و تعلیم و تربیت خود و سپس دانش‌آموزان تلاش بیشتری انجام دهند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مقام شهید مطهری (ره) تا آنجایی است که مقام معظم رهبری (ره) ایشان را سازنده بافت فکری نظام اسلامی می‌خوانند و به ملت تأکید می‌کنند که همواره آثار و تفکرات شهید مطهری (ره) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و از مجموعه فرمایشات بی‌نظیر ایشان در تمام طیف‌های زندگی خود استفاده کنند.

وی هدف آموزش و پرورش را شناسایی الگویی مناسب برای عمل عنوان کرد و افزود: در دوره تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط حمیدرضا حاجی‌بابایی فعالیت‌های گسترده و عمیقی انجام شده و در بخش تعلیم و تربیت و تربیت‌بدنی و ورزش شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز گفت: از 4 هزار و 900 شهید فرهنگی کشور 209 نفر اختصاص به استان همدان دارد و ما در سال جاری معلمان نمونه کشوری و استانی را بر اساس 23 شاخص ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش با رویکردهای دانش، تعداد تألیفات، تحققیات و پژوهش‌ها، مهارت‌های آموزش الکترونیک، تولید محتوای الکترونیکی برای فرهنگیان، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط به صورت تخصصی با رویکرد ارزشی مانند حضور داوطلبانه در جبهه، بسیجی‌فعال و ایثارگری انتخاب کنیم.

عباس‌ حسنی‌محتشم افزود: طی بررسی‌های انجام گرفته در نهایت هفت معلم نمونه کشوری، 59 معلم نمونه استانی و 397 معلم نمونه شهرستانی به عنوان معلمان نمونه انتخاب شدند و معلمان نمونه استانی و کشوری در 13 اردیبهشت‌ ماه به دیدار مقام معظم رهبری نائل شدند و امروز نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه امسال نخستین سال اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش است باید در حوزه‌های مختلف تمام توان خود را به کار گیریم تا آنچه مربوط به اجرای تحول بنیادین است با بهترین روش اجرا شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول