اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی خلخال:

مطهری اندیشه ناب اسلام را در دوران تحجر غرب احیا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال گفت: شهید مرتضی مطهری با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود اندیشه ناب اسلام را در دوران تحجر غربی و استبدادی احیا کرد.

مطهری اندیشه ناب اسلام را در دوران تحجر غرب احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مربیان قر‌آنی در خلخال اظهار داشت: این متفکر اندیشمند جهان اسلام خدمتی ماندگار از خود به یادگار گذاشته است که با پیروی چنین اندیشه‌ای است که می‌توان بیرق کفر را زمین‌گیر کرد.

وی یکی از ویژگی‌های استاد مطهری را بیان مطالب متناسب با نیاز جامعه توصیف کرد و گفت: ‌شهید مطهری با توجه به نیاز مردم دوران خود چهره زیبایی از دین اسلام و اندیشه بارور آن را به نمایش گذاشت و به دنیا ثابت کرد که اسلام هیچ کم و کاستی در رفع نیازهای بشری ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال خاطرنشان کرد:‌ معلمان و مربیان ما باید به چنین الگویی ببالند و به وظیفه و رسالت پیامبر‌گونه خود که مسئولیت تربیت فرزندان جامعه را عهده‌دار هستند افتخار کنند.

محسنی یادآور شد: آینده ایران اسلامی در گرو تربیت جوانان متفکر، اندیشمند، متعهد و انقلابی است و این وظیفه مهم به دوش فرهنگیان و معلمان فرهیخته جامعه است.

وی گفت: ‌این قشر به دور از تعلقات مادی و دنیوی همیشه به عنوان الگو و اسوه برای تربیت فرزندان این مرز و بوم که سرمایه‌های عظیم انسانی هستند تلاش می‌کنند.

این مسئول به شخصیت استثنایی مطهری به عنوان اندیشمند وارسته و مورد قبول امام راحل اشاره کرد و افزود:‌ ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج اندیشه این فیلسوف گرانقدر نیاز داریم چرا که بسیاری از تحقیق و ژرف‌اندیشی این اندیشمند در سازندگی نسل آینده موثر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال ادامه داد: این شخصیت بزرگ با عنایت به استعداد ذاتی و حس مسئولیت به آن موقعیت درخشانی رسید که مطابق با نیاز جامعه دست به قلم برد و برای همیشه احساس مسئولیت را به معلمان یاد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان خلخال نیز به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مرتضی مطهری و هفته معلم و عقیدتی – سیاسی سپاه از خانواده شهید روحانی مصطفی محمدی‌کهران تجلیل شد.

در این مراسم فرماندار شهرستان خلخال از شهدا و ایثارگران به عنوان ارزشمند‌ترین اندوخته‌ها و سرمایه‌های جامعه یاد کرد و گفت:‌ شهدای روحانی ما حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند چرا که آنها در سنگر هدایتگری نیز همیشه پیشگام بودند.

ذبیح‌الله عبداللهی با تجلیل از شهید عبدالصمد بابایی شهید روحانی مفقود الاثر، مصطفی محمدی و درویش محمدیان از صبر و مقاومت خانواده‌های ایثارگران به نیکی تجلیل کرد.

همچنین در مراسمی از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ی نمین و بخش انگوت گرمی تجلیل شد.

در این مراسم امام جمعه نمین یاد و خاطره استاد مطهری را گرامی‌داشت و از خدمات ارزنده آن عالم فقید و مقید به علم و ادب و معرفت قدردانی کرد و از تمام معلمان و فرهنگیان خواست در هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان به سوی قله‌های پیشرفت و تعالی از این شهدا تبعیت کنند. حجت‌الاسلام علی رحیمی از بازنشستگان فرهنگی به عنوان تاریخ تعلیم و تربیت و زینت‌بخش عرصه علم و دانش یاد کرد و گفت:‌ عظمت و شأن انسان‌ها به میزان علم و دانایی آنها بستگی دارد.

در این مراسم از 15 معلم نمونه منطقه نمین و همچنین 13 معلم بخش انگوت گرمی تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول