اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر:

نقشه جامع اقتصاد کشور با نگاه خودکفایی طراحی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: نقشه جامع اقتصاد کشور با نگاه خودکفایی طراحی شود.

نقشه جامع اقتصاد کشور با نگاه خودکفایی طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در نشست پایانی گردهمایی ائمه جمعه 19 استان کشور در مجتمع نفت محمودآباد بیان کرد: ائمه‌ جمعه مایه تحول در تاریخ حیات نماز جمعه بودند و افتخار ائمه جمعه این است که نخستین امام جمعه در نظام اسلامی، پیامبر گرامی اسلام است.

وی ائمه جمعه را ضامن استحکام و حفظ بقای فرهنگ دینی و مایه تحول دانش بنیان و اصیل جامعه به سمت و سوی دین و ولایت در هر عصر دانست و افزود: ائمه جمعه در ساختار تشکیلات نظام اسلامی و تاریخ اسلام نماد ولایت‌مداری و زبان ولایت هستند و از این رو هر روز نقش حیاتی ائمه جمعه و نماز جمعه بیش از پیش نمایان می‌شود.

صفایی بوشهری اظهار داشت: ائمه جمعه ذوب در اندیشه‌های مقام معظم رهبری هستند و با تمام وجود مطیع و با قدرت حافظ ولایت و ولایت‌مداری هستند.

وی تاکید کرد: باید حوزه نفوذ خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، روابط قومی، تشکل مذهبی  و مسائل فرهنگی کاملا بشناسیم و با بکارگیری نیروهای متخصص، جامعه خود را به طور تاریخی و شفاف شناسایی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ضروری‌ترین کار در عرصه ولایت‌مداری را گسترش زیرساخت‌های حوزوی و تولید علم و عالم و برنامه‌های روحانیت و حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: هرجا زیرساخت‌های حوزه موفق بوده، روحانیت نیز توفیقاتی را به دست آورده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: ما دچار یک ایستایی و توقف در عرصه برنامه‌ریزی ولایت محور هستیم و سوال این است که فرهنگ عمومی ایران دارای چه نقشه جامعی برای برطرف شدن آسیب‌های موجود در فرهنگ متعالی دینی در آینده است که یک امام جمعه با داشتن این برنامه‌ها فضای فرهنگ عمومی جامعه خود را به سمت افق دیدگاه مقام معظم رهبری رهنمون کند.

امام جمعه بوشهر خواستار حضور جدی نیروهای فرهنگی در عرصه‌های اقتصادی جامعه شد و بیان کرد: تفاوت اقتصاد اسلامی و اقتصادهای دیگر دنیا این است که اقتصاد اسلامی پیوست اسلامی دارد ولی دیگر اقتصادها از این پیوست برخوردار نیستند.

وی افزود: پیوست فرهنگی اقتصاد که قانون است هیچگاه در پروژه‌های کلان اقتصادی لحاظ نمی‌شود و ایستایی حوزه اقتصاد سبب ایجاد سونامی فرهنگی در این حوزه می‌شود.

صفایی بوشهری حربه جدید دشمنان نظام و کشور را جنگ نرم اقتصادی عنوان کرد که کاملا بی‌صدا و خاموش زیربنا و شالوده‌های اقتصاد نظام اسلامی را متلاشی می‌کند و به همین سبب رهبر فرزانه و بصیر انقلاب به خوبی این حربه را شناسایی و در اعلام شعار سال مقابله با این کار را به کارگزاران و عموم مردم گوشزد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور پس از نقشه جامع علمی کشور لازم و ضروری بوده است و امید است در آینده نقشه جامع اقتصاد کشور با نگاه خودکفایی طراحی شود.

وی عقب‌ماندگی در حوزه‌های نفت و گاز به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب، مدیریت ناکارآمد در عرصه اقتصاد، کج سلیقگی در برنامه‌ریزی اقتصادی، استفاده نکردن از فرصت‌ها، تمرکز اقتصاد بر سیستم بانکداری را از معضلات اقتصاد کشور دانست و افزود: در عرصه اقتصاد بنا به فرمایش رهبری نیازمند طراحی جامع بر مبنای دانش دینی و دانایی در عرصه اقتصاد با تمرکز بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در پایان  بیان داشت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی هدایت و رهنمودهای رهبری است و کارگزاران اقتصادی باید به این هدایت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول