اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری همایش ترانزیت

کلنگ منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی به زمین زده می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با برگزاری همایش خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق به میزبانی بیرجند کلنگ منطقه ویژه اقتصادی استان نیز که جزء مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت است به زمین زده می‌شود.

کلنگ منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی به زمین زده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در بازدید از نمایشگاه مهر 100 و در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ هرچند که خراسان‌جنوبی از نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه خود رنج می‌برد اما در چند سال اخیر برای فراهم کردن این زیرساخت‌ها تلاش زیادی از سوی مسئولان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در استان ما کارهای اساسی و ماندگاری برای توسعه اقتصادی انجام شده که یکی از این خدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است که در این راستا مصوبه ایجاد این منطقه در سفرهای استانی اخذ شد و در حال حاضر نیز می‌توانیم شاهد کلنگ‌زنی این منطقه باشیم.

استاندار خراسان‌جنوبی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی را عاملی برای توسعه صادرات و تجارت در استان دانست و گفت: باید برای فراهم کردن این زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه‌ای در منطقه تلاش کنیم.

*هزینه 15 میلیارد تومانی برای توسعه فرودگاه بیرجند

رشید یکی دیگر از زیرساخت‌های لازم برای توسعه استان را توسعه حمل و نقل هوایی دانست و اظهار داشت: در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده که تاکنون برای توسعه بخش‌های مختلف فرودگاه مرکز استان 15 میلیارد تومان صرف شده است.

وی ادامه داد: با پروژه‌های اجرا شده در فرودگاه بیرجند در حال حاضر باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای پهن‌پیکر نیز آماده شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: همچنین کار ساخت ترمینال جدید فرودگاه به اتمام رسیده است و این فرودگاه یکی از زیرساخت‌های اساسی برای توسعه حمل و نقل در استان است.

رشید به پروژه آسفالت جاده ماهیرود تا استان فراه افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: انجام این پروژه 500 کیلومتر مسیر ترانزیت را از استان ما کوتاه می‌کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول