اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته مشاغل

نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در سمیرم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در سمیرم با هدف آشنایی دانش‌آموزان با هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌‌ای و آشنایی والدین با رشته‌های مختلف تحصیلی، افتتاح شد.

نمایشگاه متمرکز معرفی مشاغل در سمیرم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه با بیان اینکه راهنمایی شغلی و تحصیلی تنها منحصر به هفته خاصی نیست، گفت: در طول سال و دوران تحصیل، تمام مربیان، مشاوران و معلمان به صورت‌های مختلف در زمینه شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان را هدایت و راهنمایی می‌کنند.

سیدضیاء موسوی هدف از برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل را آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل، شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی، کمک به توزیع متوازن دانش‌آموزان در انتخاب رشته‌های تحصیلی متناسب با استعداد، رغبت، نیازها و امکانات جامعه دانست و افزود: تقویت روحیه پژوهش، تحقیق و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در زمینه کسب اطلاعات شغلی و برنامه‌ریزی تحصیلی و شغلی، تقویت و توسعه کارآفرینی و خوداشتغالی دانش‌آموزان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با مشاغل مورد نیاز و بازار کار باشد، اظهار داشت: هدایت تحصیلی، تعیین رشته و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید براساس استعداد منطقه و نیاز بازار کار صورت گیرد.

به گزارش فارس، در شهرستان سمیرم یک‌ هزار و 329 فرهنگی فعالیت می‌کنند و 11 هزار و 475 دانش‌آموز نیز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول