اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگ عمومی دماوند:

حساسیت‏زدایی دشمن در مقوله حجاب قدمت 200 ساله دارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: تلاش دشمن برای حساسیت‏زدایی از مردم نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب، قدمتی 200 ساله دارد.

حساسیت‏زدایی دشمن در مقوله حجاب قدمت 200 ساله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، محمد مشهدی‏آقایی عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان دماوند اظهار داشت: دشمن تلاش‏های خود را برای وارد آوردن خدشه به بدنه فرهنگی این مرز و بوم اسلامی از دو قرن گذشته آغاز کرده است.

وی با اشاره به شیوه فعالیت‏های موسسه آموزشی "معصومیه" دماوند گفت: موسسه آموزشی معصومیه دماوند شامل چند مدرسه از سال‏های گذشته فعالیت‏های خود را آغاز کرده است.

مشهدی‏آقایی ادامه داد: در این موسسه، از دو سال گذشته برنامه‏های ویژه‏ای نظیر وبلاگ‏نویسی، برگزاری همایش، نمایشگاه، مسابقات فرهنگی، خوش‏نویسی و ... در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، ایجاد زمینه‏هایی برای افزایش حساسیت خانواده‏ها نسبت به موضوع عفاف و حجاب را در رویارویی با حساسیت‏زدایی دشمن خواستار شد.

* انتقاد از فعالیت رسانه ملی در نهادینه‏سازی فرهنگ حجاب

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با انتقاد از نحوه فعالیت‏های رسانه ملی درباره فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: "زمانی که هنرمند نماهای آنچنانی با آن سر و وضع و پوشش در برنامه‏های شب عید نوروز صدا و سیما ظاهر می‏شوند، چه انتظاری از خانواده‏ها می‏توان داشت؟".

مشهدی‏آقایی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ عفاف و حجاب خانواده‏های ایرانی به وسیله رسانه‏های خارجی، تلویزیون، ماهواره، نشریات موسوم به "نشریات زرد" و اینترنت مورد هجمه شدید قرار گرفته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، اجرای دقیق و صحیح طرح‏های موجود در شرح وظایف نهادهای ذی‏ربط درباره عفاف و حجاب را در دماوند خواستار شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شورای عفاف و حجاب کشور در یک دستورالعمل کلی همه شرح وظایف نهادهای مختلف را مشخص و ابلاغ کرده است و دستگاه‏های مرتبط تنها باید به آنها عمل کنند.

مشهدی‏آقایی اضافه کرد: بیان این نکته که تنها با برخوردهای فیزیکی نمی‏توان به نتایج مناسبی در امور فرهنگی دست یافت، سخنی پسندیده و پذیرفتنی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: اما نباید از برخوردهای قانونی و مسائل اجرایی در رویارویی با مصادیق بی‏فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه دور ماند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول