اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

طرح استعدادیابی ورزش در 23 شهرستان اصفهان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سال جاری طرح استعدادیابی ورزش در 23 شهرستان اصفهان اجرا می‌شود.

طرح استعدادیابی ورزش در 23 شهرستان اصفهان اجرا می‌شود

افشین مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در صورتی که ورزش در کشور به توسعه پایدار دست یابد، استعدادیابی به عنوان امری مهم تلقی می‌شود که باید به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون استعدادیابی در عرصه ورزش در سطح کشور انجام نشده است، بیان داشت: طرح استعدادیابی ورزش از سال گذشته به صورت پایلوت در پنج شهرستان اصفهان انجام شد که به دلیل موفقیت در این طرح امسال به صورت سراسری در استان به اجرا درمی‌آید.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی مسئولان سلامت نسبت به طول عمر افراد و پدیده سالمندی در ایران، هم‌اکنون 140 پایگاه ورزش را برای 400 هزار سالمند اصفهان ایجاد کردیم که برای این منظور پزشک و مربی متخصص ورزش تربیت و امکانات رایگان ورزش برای آنها قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه آیا برای توسعه ورزش در محلات الگویی گذاشته شده است، ادامه داد: به منظور موفقیت در زمینه پزشکی ورزشی لازم است که بازنگری در عرصه تحقیقات ورزش و سلامت و تحولی در نوع نگرش پزشکی ورزشی انجام بگیرد.

مولایی از شکل‌گیری تفکری جدید در عرصه پزشکی ورزشی خبر داد و افزود: در راستای تقویت پزشکی ورزشی سند راهبردی پنج ساله با بیش از 15 هزار ساعت کار کارشناسی تهیه شده است که در این ارتباط حاضر به مناظره با تمام کارشناسان پزشکی ورزشی کشور هستم.

وی بیان داشت: این سند به گونه‌ای تنظیم شده است که از طریق آن قادر به پاسخ‌گویی به هر گونه پرسش یا ابهام کارشناسان پزشکی ورزشی هستیم.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: استان اصفهان از سال گذشته وارد مسیر جدیدی از حوزه پزشکی ورزشی شده است که در آینده شاهد نتایج این تحولات هستیم.

وی با اشاره به اینکه 14.5 درصد از جمعیت ایران تا سال 1404، سالمند می‌شود و در سال 1430 این رقم به 26 درصد می‌رسد، اظهار داشت: در آینده نزدیک با جمعیت بالایی از سالمندان مواجه می‌شویم که باید بدانیم آیا سازمان تربیت‌بدنی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این راستا اقدام خاصی صورت داده‌اند یا خیر.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول