اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی کشور:

استعدادیابی حلقه مفقوده ورزش کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کل استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی کشور گفت: استعدادیابی حلقه مفقوده ورزش کشور است.

استعدادیابی حلقه مفقوده ورزش کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نادر وادی‌خیل ظهر امروز در نشستی با مدیر کل ورزش و جوانان لرستان و روسای هیئت‌های ورزشی لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: استعدادیابی علمی نوین در عرصه جهان است، که در هر کشور و جامعه‌ای پایه و اساس خاص خود را داشته و به طبع در ایران نیز با توجه به اهمیت آن در حال توسعه و پیشرفت است.
وادی‌خیل با اشاره به اینکه استعدادیابی حلقه مفقوده ورزش کشور است، افزود: تاکنون در قالب تحقیقات و سمینارهای بسیاری به بحث استعدادیابی پرداخته شده ولی ورزش کشور به صورت عملی بسیار کم به آن توجه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه با استعدادیابی، عرصه ورود تخصصی افراد به ورزش کشور باز می‌شود، تصریح کرد: باید با تعامل همه هیئت‌ها و آموزش و پرورش، شرایط محیطی انجام این امر در کشور فراهم و با توجه به شرایط سنی در نظر گرفته شده مراحل آن اجرا شود.
مدیر کل استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی کشور با ابراز خرسندی از اجرای استعدادیابی در لرستان به عنوان یکی از نخستین استان‌های پیشگام در کشور خاطرنشان کرد: این طرح در چهار مرحله صورت می‌گیرد، که مرحله اول آن در حال بررسی و اجرا بوده و در صورت تایید از اردیبهشت آینده به صورت رسمی آموزش آن آغاز می‌شود.
وادی‌خیل افزود: آموزش نیروی انسانی و کارشناس متخصص برای اجرای استعدادیابی در سطح وسیع از یک سو و همگامی و تعامل خانواده‌ها به عنوان نزدیک‌ترین مجموعه به افراد حاضر در این طرح از سوی دیگر از ملزومات اجرای این طرح بوده که باعث پیشرفت و موفقیت می‌شود.
 وی با اشاره به نقش هماهنگ کننده اداره ورزش و جوانان استان لرستان در این طرح، تصریح کرد: هیئت‌ها بهترین منابع نیروی انسانی هستند و نقش آنها در این امر بی‌بدیل بوده و پیشرفت این طرح مستلزم همکاری و تعامل همه جانبه هیئت‌ها و اداره کل است.
در ادامه مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: پیکر سنجی ارزان‌ترین و علمی‌ترین راه استعدادیابی است، که در آن با شناسایی افراد مستعد در یک رشته خاص ورزشی می‌توان از آنها به عنوان سرمایه‌های ورزشی کشور یاد کرد.
فرهاد نیکوخصال خاطرنشان کرد: با پیکر سنجی و استعدادیابی می‌توان از هدر رفت عمر ورزشی و هزینه‌های جاری فرد جلوگیری کرد.
وی گفت: استعدادیابی در چهار مرحله جدی و جداگانه صورت می‌گیرد، که فاز اول آن از چندین ماه قبل و با آموزش 12کارشناس در حیطه پیکر سنجی آغاز شده است، که در صورت تایید نهایی از سوی سازمان کل به صورت رسمی آموزش آن آغاز می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول