اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد؛

فرآوری روزانه بیش از 20 تن شیر خام در کارخانه لبنیات بانه

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کردستان گفت: روزانه بیش از 20 تن شیر خام به صورت محصولات لبنی در کارخانه لبنیات بانه فرآوری می‌شود.

فرآوری روزانه بیش از 20 تن شیر خام در کارخانه لبنیات بانه
بهنام پاک‌ضمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این میزان شیر تولیدی در کارخانه لبنیات بانه جذب شده و به انواع محصولات لبنی تبدیل و فرآوری می‌شود.
وی از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریالی در تأسیس این کارخانه خبر داد و افزود: این کارخانه به مساحت 6 هزار و 500 مترمربع و با ظرفیت 10 هزار و 325 تن و اشتغالزایی برای 17 نفر به صورت مستقیم در حومه شهرستان بانه قرار دارد.
مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی کردستان بیان داشت: تأسیس این کارخانه علاوه مزایای آن برای مردم منطقه و مصرف کنندگان بانه‌ای و غذاخوری‌ها و رستوران‌های این شهرستان، دامداران را وادار به تولید بهتر و بیشتر و برای آنها انگیزه مناسب برای توسعه و تولید فراهم کرده است.
پاک‌ضمیر به تولیدات این کارخانه اشاره کرد و افزود: تولید انواع لبنیات پاستوریزه از جمله ماست، دوغ و شیر در انواع مختلف بسته‌بندی در کارخانه لبنیات بانه صورت ‌می‌گیرد.
وی تأکید کرد: انواع محصولات لبنی به شکل بهداشتی و بر اساس استانداردهای مربوطه و تحت نظر اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در کارخانه تبدیل و فرآوری می‌شود.

*‌بهره‌برداری از کشتارگاه طیور در سقز

مدیر صنایع کشاورزی کردستان از راه‌اندازی کشتارگاه طیور در شهرستان سقز خبر داد و افزود: این کشتارگاه در حوالی روستای سنته سقز و با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
پاک‌ضمیر گفت: مرغداران منطقه سقز می‌توانند از آن برای کشتار بهداشتی مرغ‌های گوشتی و کشتاری استفاده کنند.
وی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ساخت این کشتارگاه با عنوان شرکت ماد مرغ سقز و با کارشناسی صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی و سایر زیربخش‌های مرتبط از جمله اداره‌کل دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی و همچنین مشارکت بانک ملی از محل بنگاه‌های زودبازده اقتصادی اشاره کرد و گفت: حدود 22 میلیارد ریال برای این کشتارگاه طیور سرمایه گذاری شده است.
پاک‌ضمیر در پایان خاطرنشان کرد: کشتارگاه طیور شهرستان سقز با مساحت 10 هزار متر مربع و با تولید اسمی 6 هزار و 400 تن محصول بسته‌بندی شده و تولید 2 هزار قطعه در ساعت و اشتغالزایی 47 نفر به صورت مستقیم در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول