اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تاکستان خبر داد:

تولید 36 هزار تن شیر خام در تاکستان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی تاکستان گفت: سالانه 36 هزار تن شیر خام از گاوداریهای شهرستان تاکستان جمع‌آوری می‌شود.

تولید 36 هزار تن شیر خام در تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: طرح رکوردگیری و ثبت مشخصات گاوداری‌های شیری در سطح هفت روستای شهرستان تاکستان آغاز شده است.
وی ادامه داد: این طرح در شهرستان تاکستان با ثبت مشخصات 3 هزار و 522 راس دام و با حضور 906 نفر دامدار در حال اجرا است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اضافه کرد: بهبود مدیریت گله و افزایش کمی و کیفی تولید شیر از اهداف این طرح است که بعد از اجرای موفقیت‌آمیز طرح در گاوداری‌های صنعتی شیری، در سال جاری و با استقبال دامداران روستایی این طرح در روستاها آغاز شده است.
وی عنوان کرد: هم اکنون این طرح در روستاهای کهک، خورهشت، کنشکین، داغلان، یحیی آباد، خرم آباد و ولازجرد شروع شده است.
اسماعیلی اعلام کرد: با اعزام کارشناسان دامپروری به روستاها که توسط اتحادیه دامداران استان ساماندهی و اجرا می‌شود، علاوه بر ثبت مشخصات و رکوردگیری شیر دام، تعیین میانگین تولید،  چربی، پروتئین و بار میکروبی شیر اندازه‌گیری می‌شود.
وی بیان کرد: میانگین تولید شیر گاوداری‌های صنعتی استان 32.8 لیتر در شبانه‌روز است که از این حیث استان قزوین به لحاظ این تولیدات رتبه اول کشوری را داراست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اعلام کرد: از گاوداری‌های شهرستان تاکستان سالانه 36 هزار  تن شیر خام جمع‌آوری و در صنایع لبنی فرآوری می‌شود.
همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز اظهار کرد: یک کشاورز ساکن شهرستان البرز از توابع استان قزوین موفق به برداشت 18 تن و 400 کیلوگرم ذرت در هر هکتار شد.
کورش کشاورز گفت: کیل‌گیری کشوری ذرت دانه‌ای که با حضور نمایندگان زراعت و ترویج استان‌های قزوین، زنجان و کارشناسان فنی شرکت گلوکوزان برگزار شد، ابوالفضل نظری کشاورزی الوندی در سال جاری در سطح پنج هکتار ذرت دانه‌ای کشت کرده است.
وی یادآور شد: کارشناسان پس از نمونه‌گیری با کمباین میزان عملکرد هکتار را با احتساب رطوبت 14 درصد به میزان 18 تن و 400 کیلوگرم برآورد کردند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول