اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه اماکن متبرکه در عتبات عالیات

از طرح‌های علمی دانشگاهی استفاده می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور استفاده از طرح‌های علمی دانشگاهی برای توسعه اماکن متبرکه در عتبات عالیات را محور فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد.

از طرح‌های علمی دانشگاهی استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسن پلارک بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان مرکزی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به دنبال این است با استفاده از طرح‌های علمی دانشگاهی، توسعه اماکن متبرکه در عتبات عالیات را تحقق ببخشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور مدیریت پروژه‌های بزرگ در کشور عراق را در دست دارد که ارزش‌ این پروژه‌ها بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بازسازی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات را افتخار برگزاری برای ایران دانست و اظهار داشت: این اقدامات ارزشمند با استفاده از نذورات مردمی انجام می‌شود و برخاسته از ارادت و عشق به ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) است که در وجود مردم ایران نهادینه می‌باشد.

به گفته وی این ستاد از سال 81 تاکنون با کمک‌های مادی و معنوی دولت و مردم توانسته در سه مرحله غبارروبی و پاکسازی حرم‌های مطهر، بازسازی ابنیه مطهر و توسعه ابنیه، توسعه تاسیسات زیارتی و رفاهی را به انجام برساند.

پلارک بیان داشت: در حال حاضر طرح‌های بسیار خوبی در عتبات عالیات در دست اجراست و تا 13 رجب امسال ایوان نجف با اعتبار 320 میلیارد ریال، مجتمع کارگاهی و اقامتی سیدالشهدا(ع) با امکان سرویس‌دهی به 1500 زائر برای اقامت و ارائه خدمات به زائران کربلا، طرح توسعه حرم علوی با اعتبار 800 میلیون دلار و احداث ساختمان سیدالشهدا در کربلا در شش طبقه و زیربنای 14 هزار مترمربع افتتاح خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در ادامه از تجهیز بیمارستان امام سجاد(ع) در شهر کربلا خبر داد و گفت: پزشک مورد نیاز این دارالشفاء در خواهرخواندگی با بیمارستان بقیةالله(عج) تامین خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح جامع حرم‌ها و بازسازی فضای بین‌الحرمین توسط این ستاد خبر داد و بیان داشت: کار آماده‌سازی و تسطیح این طرح در حال حاضر از خیمه‌گاه تا باب‌الخیمه آغاز شده است.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات محمدحسن آصفری رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات، هوشنگ بازوند به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول