اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

همدان در بازسازی عتبات عالیات بیش از یک میلیارد تومان کمک کرد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: طی سال گذشته سهم مشارکت مردم همدان در امر بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد و 100 میلیون تومان است.

همدان در بازسازی عتبات عالیات بیش از یک میلیارد تومان کمک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمدعلی بادامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در همایش تجلیل از خادمان اهل بیت(ع) و اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان تویسرکان اظهار داشت: در اجرایی شدن فرایندهای بازسازی بقاع متبرکه عتبات عالیات با اهتمام بی‌دریغ مردم تلاشگر خیر، استان همدان در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد.

وی تأکید کرد: 540 نیروی انسانی متبحر در حوزه‌های متفاوت از استان همدان در بازسازی بقاع متبرکه در کشور عراق با مهارت کاشی‌کاری، بنایی، سفت‌کاری، نقاشی و اساتید خبره در هنرهای منبت‌کاری، طلاکاری و تهذیب و... فعالیت مستمر  دارند.

بادامی با بیان اینکه افراد اعزامی به کشور عراق هیچگونه حقوقی دریافت نمی‌کنند، تصریح کرد: افراد داوطلب به صورت افتخاری به مدت 40 روز در حوزه مهارتی خود در توسعه، مرمت و ساخت بارگاه متبرکه ائمه اطهار(ع) در عراق کار می‌کنند و بعد از مدت مشخص به زادگاه خود برمی‌گردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه ستاد عتبات عالیات فعالیت خود را در نیمه سال 84 با حضور تمام ائمه جمعه استان آغاز کرده است، گفت: مردم همدان در فعالیت شش ساله در اکثر طرح‌های میان مدت و بلند مدت نظیر؛ ساخت و نصب 70 درب، آبرسانی، عملیات ساخت و ساز طرح توسعه بین‌الحرمین، ساخت بیمارستان فوق تخصصی و ساختمان مجمع‌السید و شهداء و ...حضوری فعال داشتند.

وی اظهار داشت: در سال‌های کار ستاد مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب نذورات و هدایا نظیر؛ یک کیلو و 500 گرم طلا، 72 تخته فرش، ارسال مواد و مصالح ساختمانی و... کمک مردم همدان و شهرستان‌های استان نقشی چشمگیر داشتند.

بادامی افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌ر‌سانی مهمترین راهکار در راستای جذب کمک‌های مردمی و نیروی کار ماهر برای پیشرفت فرآیند امور اجرایی بازسازی عتبات و عالیات در کشور عراق است.

وی از اجرای طرح توسعه بین‌الحرمین به 14 هزار متر مربع خبر داد و خاطرنشان کرد: مقدمات اولیه کار انجام و مرحله اسکلت‌بندی و ساخت و ساز آغاز شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: ساختمان مزیف (مجمع‌السید شهداء) در 6.5 طبقه با تجهیزات کامل از جمله؛ آمفی تئاتر، کتابخانه تخصصی، 220 چشمه سرویس بهداشتی با صرف هزینه یک میلیارد و 80 میلیون تومان از دیگر طرح‌های انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ساخت بیمارستان 120 تختخوابی سیدالساجدین گفت: بیمارستان فوق تخصصی سیدالساجدین با 120 تختخواب مجهز به تمام امکانات تخصصی درجه یک با صرف مبلغی بالغ بر 30 میلیارد تومان از دیگر امور انجام شده به وسیله مردم ایران اسلامی است.

در پایان همایش بعد از ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان از خادمان اهل بیت (ع) و فعالان ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان تویسرکان تقدیر شد. 

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول