اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی مطرح کرد

بالا‌بالان و کرکس، پرندگان در معرض خطر انقراض خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی بالا‌بالان و کرکس کوچک را از پرندگان در معرض خطر انقراض این استان عنوان کرد.

بالا‌بالان و کرکس، پرندگان در معرض خطر انقراض خراسان‌شمالی

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد همچنین پلنگ را از جمله پستانداران در معرض خطر این استان عنوان کرد و گفت: یوزپلنگ نیز در زمره گونه‌های بحرانی استان قرار دارد.

وی افزود: همچنین گوسفند وحشی، کل و بز در زمره گونه‌های در معرض آسیب پذیری این استان بر اساس فهرست گونه‌های در معرض تهدید استان طبق طبقه بندی انجام شده قرار گرفته است.

آبسالان در بخش دیگری با اشاره به ذخیره گاه‌های جنگلی خراسان‌شمالی گفت: مساحت این ذخیره گاه‌های جنگلی 13 هزار و 695 هکتار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی اظهار داشت: این ذخیره گاه‌ها 12 منطقه را در سطح خراسان‌شمالی شامل می‌شود.

وی گفت: بر همین اساس جودر با 305 هکتار با گونه اصلی ارس، کوله داغ با دو هزار و 302 هکتار و گونه اصلی ارس مملجه با هشت هکتار و گونه زالزالک، پیغو با 162 هکتار با گونه ارس، شاه کسن داغی با دو هزار و 937 هکتار و گونه ارس و همچنین خمبی با دو هزار هکتار و گونه ارس از جمله ذخیره گاه‌های جنگلی خراسان‌شمالی هستند.

آبسالان همچنین منطقه ویوی با 150 هکتار و گونه فندق، آق چشمه با 250 هکتار با گونه گردو، سرآنی با دو هزار و 627 هکتار با گونه ارس، تیغ بل 954 هکتار و گونه بلوط و ارس، کاکلی با 900 هکتار و گونه ارس و همچنین کوه بهار با هزار و 200 هکتار و گونه ارس از دیگر ذخیره گاه‌های جنگلی خراسان‌شمالی به شمار می‌روند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی تالاب‌های این استان در قالب رودخانه‌ها را برشمرد و گفت: این تالاب‌ها در رودخانه‌های استان شامل؛ هشت منطقه مثل حاشیه رودخانه اترک، حاشیه رودخانه کالشور، آبگیر سد شیرین دره، آبگیر سد بارزو،‌ آبگیر سد بیدواز، آبگیر سد‌چری، بند عبدل‌آباد و آب‌بند علی زیرک است.

وی بیشترین مساحت این تالاب رودخانه‌ها آبگیر سد شیرین دره با 450 هکتار و کم‌ترین مساحت را نیز مربوط به آب بندان علی زیرک با چهار هکتار عنوان کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول