اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار مومنی خبر داد

کنترل جاده‌های شمال با پرنده‌های بدون سرنشین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در حال مطالعه طرحی هستیم که براساس آن راه‌های مواصلاتی شمال کشور با پرنده‌های فوق سبک و بدون سرنشین کنترل شود.

کنترل جاده‌های شمال با پرنده‌های بدون سرنشین

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل اسکندر مومنی ظهر امروز در آیین آغاز به‌کار سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در محور هراز با اشاره به اینکه هم‌اکنون این سامانه هوشمند در محورهای تهران مشهد، اصفهان و شیراز به کارگیری شده، اظهار داشت: محور هراز و فیروزکوه نیز امروز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصویب برنامه پنجم توسعه مسیر اردبیل - مشهد نیز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات ترافیکی مجهز می‌شود، یادآور شد: براساس طرحی که در دست مطالعه داریم محورهای شمال کشور با پرنده‌های فوق سبک و بدون سرنشین کنترل می‌شوند.

مومنی با بیان اینکه جاده‌های شمال کشور در هر هفته شاهد یک طرح ترافیکی است، عنوان کرد: ترافیک جاده‌های شمال محدود به زمان خاصی نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز استفاده از فناوری‌های روز دنیا یک رویکرد انتخابی نیست، گفت: امروز استفاده‌ها از این تکنولوژی‌ها یک ضرورت به شمار می‌رود.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اعلام اینکه در سال 80 تعداد خودروهای کشور 4 میلیون خودرو بود، ادامه داد: این میزان اکنون در سال 85 به 7 میلیون خودرو و در سال جاری به 14 میلیون خودرو رسیده است.

* پایان دهه 90 افزایش بیش از 30 میلیون خودرو

این مسئول تصریح کرد: در این مدت تعداد خودروهای کشور دو برابر شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد خودروهای کشور در پایان دهه 90 به بیش از 30 میلیون خودرو افزایش پیدا کند.

مومنی بیان داشت: این میزان به غیر از موتورسیکلت‌ها است که در یک سال گذشته فقط 800 هزار موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سالانه دو و نیم میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور اضافه شود، ابراز داشت: کنترل این میزان وسیله نقلیه با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

* 2 هزار کیلومتر از راه‌های کشور هوشمند کنترل می‌شوند

مومنی با بیان اینکه در سال 91 برنامه‌ داریم 2 هزار کیلومتر از راه‌های کشور را زیر ‌پوشش سامانه هوشمند قرار دهیم، یادآور شد: این سامانه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات در این محورها نقش اساسی داشته است.

مومنی با تاکید بر اینکه رویکرد عمده در مباحث ترافیکی فراهم کردن بستری برای اجرای قوانین و مقررات است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی و استفاده از سیستم‌های هوشمند نیز از جمله رویکردها در این زمینه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌‌ جاری تعداد جان‌باختگان و مصدومان حوادث ترافیکی 2 هزار نفر کاهش داشته است، عنوان کرد: در این بخش 10 هزار میلیارد تومان خسارت به مردم وارد شده است.

فرمانده راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام اینکه این به غیر از ارزش معنوی است که حفظ جان انسان دارد، متذکر شد: باید به نتایج کاهش تالم روحی جامعه در این زمینه نیز توجه شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه تلفات ترافیکی در کشور 14 درصد کاهش داشته است، اذعان داشت: استفاده از سیستم‌های هوشمند در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول