اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد

کشف و ضبط 73 قطعه پرنده در اهواز

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان، از کشف و ضبط 73 قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی خبر داد.

کشف و ضبط 73 قطعه پرنده در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مسعود طوسی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین انجام مأموریت و گشت و کنترل حوزه استحفاظی با دو نفر متخلف شکارو صید مواجه شدند که بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی اقدام به شکار غیر‌مجاز در منطقه می‌کردند.
وی افزود: از این متخلفان تعداد 61 قطعه لاشه پرنده آبزی و کنار آبزی، 12 قطعه پرنده زنده از انواع مرغابی سانان و 524 قطعه ماهی کشف و ضبط شد.
طوسی تصریح کرد: متخلفان به استناد بند الف  و ب ماده 10 و  بند الف ماده 11 قانون شکار و صید و ماده 679 قانون مجازات اسلامی و به استناد مصوبه 260 شورای عالی محیط زیست با برآورد خسارت وارده به مبلغ 23 میلیون و 584 هزار ریال، برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان معرفی شدند.
پرندگان در یکی از زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شدند.
بر اساس این گزارش همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر نیز از کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری و لاشه 9 قطعه هوبره از متخلفان شکار و صید در خرمشهر خبر داد.
حسن فقیه با بیان اینکه دو متخلف شکار و صید در شهرستان خرمشهر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهر در حین انجام مأموریت و گشت و کنترل حوزه استحفاظی با دو نفر متخلف شکار و صید مواجه شدند. از این متخلفان تعداد سه بهله پرنده شکاری از نوع بالابان به همراه لاشه 9 قطعه هوبره و یک دستگاه ردیاب پرنده کشف و ضبط شد. متخلفان بر اساس قانون با برآورد خسارت وارده به مبلغ 432 میلیون ریال، برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان معرفی شدند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول