اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه روز سوم رزمایش ثارالله

شبکه راداری کشور در کشف پرنده‌های رادار گریز موفق عمل کرد

خبرگزاری فارس: در ادامه روز سوم رزمایش ثارالله شبکه راداری کشور موفق به کشف و شناسایی پرنده‌های رادار گریز دشمن فرضی شد.

شبکه راداری کشور در کشف پرنده‌های رادار گریز موفق عمل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از ستاد خبری رزمایش ثار‌الله برای تحقق این هدف مهم علاوه بر چند طرح ابتکاری سامانه‌های پیشرفتی جدید نیز مورد آزمایش قرار گرفت که بر این اساس پرنده‌های با سرنشین و پهپادهای دشمن فرضی که قابلیت پنهان ماندن از چشم اکثر رادارهای موجود در دنیا را دارند توسط شبکه راداری مستقر در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش کشف و شناسایی شد و اطلاعات آنها شامل ارتفاع، برد و سرعت برای مقابله در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی این کشور قرار گرفت.

همچنین رادارهای موجود در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در زمینه هدایت هواپیماهای خودی برای انهدام هواپیماهای متجاوز دشمن فرضی نیز عملکرد موفقی داشتند.

اطلاعات مربوط به ورود پرنده‌های متجاوز از طریق دیده‌بان‌ها و رادارهای مختلف ثبات و سیار موجود گزارش می‌شوند.

هدایت موشک‌ها و آتشبارهای موجود در سامانه‌های پدافندی به سمت هواپیماهای متجاوز دشمن نیز از دیگر وظایف شبکه راداری مستقر در منطقه عمومی و عملیاتی رزمایش است که در مرحله سوم رزمایش ثار‌الله مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول