اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مطرح کرد

صدور 672 پروانه شکار پرنده در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 672 پروانه شکار پرنده در این استان طی سال گذشته توسط واحد شکار و صید محیط زیست استان صادر شده است.

صدور 672 پروانه شکار پرنده در خراسان شمالی

 حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد همچنین تعداد پروانه‌های صادر شده صید ماهی با قلاب را 399 مورد عنوان کرد.

وی افزود: 20 مورد پروانه پرنده سهره نیز توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای متقاضیان صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه 518 مورد نیز دفترچه شناسایی شکارچیان در سال گذشته صادر شده است، گفت: این دفترچه‌های شکارچیان شامل ساچمه زنی و گلوله زنی بوده است.

وی خرید 9 دستگاه موتورسیکلت، شرکت در 98 روز مأموریت‌های گشت و کنترل مناطق، حضور در پایش اتلاف حیوانات پارک ملی ساریگل بر اثر بیماری ppr را از جمله اقدامات واحد شکار و صید محیط زیست استان در همین مدت برشمرد.

آبسالان همچنین شرکت در سرشماری حیات وحش مناطق تحت مدیریت و نصب دوربین‌های تله‌ای، برگزاری دوره آموزشی سلاح و تیراندازی، تشکیل بانک اطلاعات همیاران، میرشکاران، پروانه صید و شکار، شرکت در مأموریت اطفای حریق در پارک ملی سالوک و همچنین بررسی موضوع یک قلاده پلنگ را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل خواند.

وی اظهار داشت: خرید دوربین چشمی برای محیط بانان و موتورسیکلت، صدور پروانه دفع خوک رایگان، شرکت در مأموریت اطفای حریق پارک ملی سالوک و ... از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره کل طی سال گذشته بوده است.

آبسالان همچنین تعداد تخلفات کشف شده شکار و صید در خراسان شمالی طی همین مدت را هشت مورد برشمرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به تنوع زیستی در این استان بر حفظ و نگهداری از گونه‌های مختلف جانوری با مشارکت مردم تاکید کرد.

استان خراسان شمالی دارای مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، میاندشت، گلول و سرآنی است.

انتهای پیام/و۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول