اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد

وجود 7 گونه پرنده آسیب‌پذیر در حیات‌وحش آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هفت گونه پرنده در حیات‌وحش آذربایجان غربی در معرض خطر و آسیب‌پذیر هستند.

وجود 7 گونه پرنده آسیب‌پذیر در حیات‌وحش آذربایجان غربی
حمید رعناقد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این پرنده‌ها بر اساس طبقه‌بندی IUCN که همان معیارهای طبقه‌بندی سواحل و تعیین معیارهای ارزیابی اکولوژیک زیستگاه‌های ساحلی و دریایی است گونه‌های آسیب‌پذیر شناخته شده‌اند.

وی به پرندگان مهم در استان اشاره کرد و افزود: از پرندگان مهم استان نیز می‌توان به انواع حواصیل‌ها، فلامینگو، پلیکان سفید، اردک مرمری، اردک سرسفید و انواع پرندگان شکاری اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به اسامی گونه‌های آسیب‌پذیر در حیات‌وحش آذربایجان غربی، تصریح کرد: این گونه‌ها شامل غاز پیشانی‌سفید کوچک، عقاب شاهی، عروس غاز، عقاب طلایی، اردک مرمری، دلیجه کوچک، میش مرغ است.

رعناقد تعداد گونه‌های پستاندار استان را 50 گونه برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این 225 گونه پرنده، 59 گونه خزنده و دوزیست و 26 گونه ماهی حیات‌وحش استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به گونه‌های مهم جانوری استان، گفت: پلنگ، گوزن زرد، قوچ و میش ارمنی، کل و بز و سنجاب  زمینی را از گونه‌های مهم جانوری استان هستند که در نقاط مختلف این استان به حیات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول