اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح سرشماری پرندگان مهاجر

20 هزار نوع پرنده مهاجر در اردبیل شمارش شده است

خبرگزاری فارس: رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ در طرح سرشماری پرندگان مهاجر استان اردبیل به ویژه در شمال این استان تاکنون 20 هزار نوع پرنده مهاجر شمارش شده است.

20 هزار نوع پرنده مهاجر در اردبیل شمارش شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مجرد عصر امروز در جریان بازدید از مناطق زیست‌محیطی و اجرای طرح سرشماری پرندگان مهاجر در پارس‌آباد اظهار داشت: به دنبال سرد شدن هوا هزاران قطعه پرنده آبزی و کنار‌ آبزی به زیستگاه‌های طبیعی مغان سرازیر شدند تا زمستان‌گذرانی کنند.
وی تصریح کرد: گونه‌هایی که برای زمستان‌گذرانی از نیمکره شمالی به ویژه منطقه سیبری وارد تالاب‌های مغان شده‌اند شامل درنای خاکستری، غاز خاکستری، کاکایی، انواع قو، زنگوله بال و انواع مرغابی است.
مجرد با اعلام این‌که اکثر این پرندگان حفاظت شده هستند، خاطر نشان کرد: در میان آنها گونه‌های کمیاب و در معرض انقراض همچون قو، پلیکان خاکستری و عروس غاز به چشم می‌خورد.
این مسئول اضافه کرد: سرشماری از گونه‌های مهاجر در تالاب‌ها و زیستگاه‌های شمال استان از چند روز پیش شروع شده و محیط زیست جریمه سنگینی را برای شکارچیان متخلف در نظر گرفته است.
وی از جمله این جرائم سنگین را اعمال محرومیت از شکار اعلام کرد و ادامه داد: ما با اعمال یک مدیریت درست شمارش پرندگان مهاجر را ادامه می‌دهیم.
به گزارش فارس، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ سرشماری پرندگان مهاجر به دلیل برنامه‌ریزی و مدیریت برای حفاظت از آنها و حفظ تنوع و ایجاد تعادل در جمعیت گونه‌های مختلف انجام می‌شود.
وی از تداوم این کار تا پنجم بهمن ماه خبر داد و افزود: این سرشماری متناسب با برنامه بین‌المللی انجام شده و امیدواریم در مهلت مقرر بتوانیم نتایج مثبت از این سرشماری را جمع‌آوری و اعلام کنیم.
علاوه بر شمال استان بیش از پنج هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب خلخال و مشگین‌شهر کوچ کرده و با حضور در مناطق حاشیه دریای خزر زمستان‌گذرانی می‌کنند.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول