اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز در اردبیل خبر داد

اردبیل 23 اردیبهشت ماه میزبان همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز در اردبیل گفت: استان اردبیل روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه میزبان همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام می‌باشد که همسو با بیداری اسلامی و تحولات منطقه‌ای برگزار می‌شود.

اردبیل 23 اردیبهشت ماه میزبان همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام

سید ناصر اسحاقی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: این همایش با حضور اساتید و محققان داخلی و خارجی و با اولویت پژوهشگران، محققان و اندیشمندان جهان اسلام در حوزه قفقاز برگزار می‌شود که هدف اصلی نیز گسترش مسایل مذهبی،‌ دینی و مکتبی جهان اسلام است.

دبیر همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام تصریح کرد: در حالی که جهان اسلام شرایط حساسی را سپری می‌کند و روز به روز بر عظمت و دامنه گرایش امت‌های آزادیخواه جهان به مکتب اسلامی می‌گذرد، برگزاری این همایش می‌تواند فرصتی مناسب در شناساندن ابعاد مختلفی از توانمندی‌ها و عظمت جهان اسلام و مسلمانان و شیعیان به شمار بیاید.

اسحاقی خاطر نشان کرد: این همایش به همت مؤسسات مردم نهاد برگزار شده و در 10 محور مقالات متنوع ارایه می‌شود که مقالات برگزیده در دو روز برگزاری این همایش در دانشگاه محقق اردبیلی ارایه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به دعوت اساتیدی از تهران، تبریز و قم همسو با اهداف این همایش اشاره کرد و ادامه داد: قرار بود این همایش پاییز سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شرایط متفاوت در منطقه برگزاری آن به تأخیر افتاد و فرصت ارسال آثار نیز تمدید شد.

این مسئول اضافه کرد: عالمان دینی به ویژه علمای تأثیرگذار منطقه قفقاز برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت شدند و آثاری از آنها نیز به دست ما رسیده است.

اسحاقی در ادامه سخنان خود بیان کرد: دین اسلام که تربیت فردی و اجتماعی را بر عهده دارد پس از چندین 100 سال در عصر معاصر با احیای نظام و اندیشه ایدئولوژی اسلامی و مکتب ناب تشیع به دست امام راحل در مدلی نوین به جهان عرضه شد که امروز بعد از 33 سال از این حرکت عظیم و تأثیرگذار شاهد تحولات شگرف در جهان اسلام هستیم.

این استاد دانشگاه گفت: در حالی که کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی بعد از فروپاشی نظام کمونیسم در قالب جمهوری‌های استقلال‌ یافته گاه هویتی اسلامی و مکتبی پیدا کردند اما دشمنان نیز همسو با این سیاست‌گذاری‌ها سعی کردند چهره مذهبی و مکتبی را در این مناطق خدشه‌دار کنند.

وی افزود: ‌در شرایط خاص جغرافیایی و مسایل سیاسی، نظامی و امنیتی اسلام در کشورهای حوزه قفقاز به وحدت و عامل همگرایی و همسویی ملت‌ها تبدیل شده به طوری که در یک جبهه واحد شاهد گسترش آرمان‌های مکتب اسلامی و تقریب مذاهب هستیم و در کنار آن احیا و گسترش معارف و فرهنگ اسلام ناب محمدی مد نظر است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز در اردبیل در پایان برگزاری این همایش را در عصر تحولات جهان اسلام یک حرکت مثبت و همگرایی واقعی در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشورهای اسلامی یاد کرد.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول