اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر ارشاد در مشهد:

رسالت امروز جمهوری اسلامی مدیریت معنویت در جهان است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: رسالت امروز جمهوری اسلامی مدیریت معنویت در جهان و مدیریت معنوی جهان است.

رسالت امروز جمهوری اسلامی مدیریت معنویت در جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمید محمدی در هشتمین همایش مدیران تشکل‌های قرآنی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد با تاکید بر این مطلب که دولت باید به مسائل قرآنی و فرهنگی نگاه ویژه داشته باشد، اظهار داشت: امروزه دولت‌ها در جهان به امر فرهنگ توجه ویژه دارند و بر همین اساس برای دولت‌هایی چون اسرائیل و آمریکا اقتدار فرهنگی از اقتدار سیاسی و اقتصادی مهم تر تلقی می شود.
وی افزود: جهان از حدود یک صد سال اخیر به دنبال مسیحی کردن قاره آسیا است و پیش از این نیز به دنبال مسیحی کردن قاره آفریقا بود ولی با ظهور انقلاب اسلامی دیگر نتوانستند افکار خود را در قاره آفریقا پیاده‌سازی کنند و ما امروز شاهد 25 میلیون مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت در قاره آفریقا هستیم.
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر سران غرب بودجه‌های کلانی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ و اسلام مورد نظر خود در نظر گرفته‌اند و باید مسئولان امر در کشور به فرهنگ و زیر ساخت‌های اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: باید دولت‌مردان و سیاست‌مداران به این باور برسند که دوای هر دردی قرآن است.
قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در ادامه با اشاره به رسالت امروز جمهوری اسلامی در جهان اظهار داشت: رسالت امروز جمهوری اسلامی در جهان، مدیریت معنویت و مدیریت معنوی جهان است و اگر بتوانیم پیام‌های قرآن را به جهان عرضه کنیم بر همین اساس می‌توانیم دنیا را اداره کنیم.
وی ادامه داد: همچنین با تحولی در نگاه دولت‌مردان و سکان داران سیاست نسبت به موضوع دین و قرآن، می‌توانیم آینده ای روشن را برای کشور در نظر بگیریم چرا که در حال حاضر غرب شروع به آموزش و ترویج دو اسلام مسیحی و یهودی کرده است و این نشان از تحرکات جدی آنان در این زمینه دارد.
محمدی در ادامه با اشاره به بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: طبق مصوبه مجلس، دستگاه‌ها موظف شدند که برنامه‌های قرآنی خود را به شورای سیاست‌گذاری ارائه دهند.
وی ادامه داد: در همین راستا به این شورا بالغ 1500 برنامه قرآنی با  بودجه‌های میلیاردی ارائه شد که این برنامه‌ها در قالب 18 کلان برنامه تصویب شده است.
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی افزود: در ابتدا برنامه برآورد واقعی بودجه مورد نیاز برای تمام فعالیت‌های قرآنی در کشور توسط کارشناسان شورای سیاست‌گذاری 3 هزار و 500 میلیارد تومان بود. این در حالی است که نیم درصد بودجه دستگاه‌های کشور برابر با یک هزار و 750 میلیارد تومان است ولی پس از این که برنامه‌ها و مصوبات از سوی شورا به دولت رفت، دولت تنها 138 میلیارد تومان تصویب کرد.
وی اضافه کرد: پس از تصویب این بودجه مجدد تمام برنامه‌ریزی‌ها بر همین اساس صورت گرفت که در صورت تخصیص 100 درصدی این بودجه، 138 میلیارد تومان به فعالیت‌های قرآنی در کشور تخصیص داده می‌شود.
وی در پایان با اشاره به زمان شروع تخصیص بودجه فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: زمان در نظر گرفته شده برای آغاز تخصیص بودجه فعالیت‌های قرآنی در کشور 17 دی‌ماه است که پس از آغاز این تخصیص بودجه امیدواریم شاهد جهشی در زمینه قرآنی در کشور خواهیم بود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول