اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان در گفت‏وگو با فارس:

اندیشه شهید مطهری در بیداری اسلامی تأثیرگذار بود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اندیشه شهید مطهری تأثیر بسیار زیادی در بیداری اسلامی کشورهای مسلمان داشت.

اندیشه شهید مطهری در بیداری اسلامی تأثیرگذار بود

حجت‏الاسلام و المسلمین جعفر رعایتی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان، با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری با تکیه بر آیات و روایات اسلامی معتقد بود که مسلمانان باید علیه ظلم و ستم در زمینه‏های فردی و اجتماعی مبارزه کنند.

وی گفت: شهید مطهری معتقد بود در عصر کنونی باید مسلمانان برای به دست آوردن عزت در مقابل استکبار و صهیونیسم قیام کنند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: در سال‏های قبل از انقلاب، شهید مطهری هر جا فرصت سخنرانی پیدا می‏کرد، مسلمانان را علیه استکبار و صهیونیسم تهییج می‏کرد و مبارزه با آنان را جزو واجبات دین می‏دانست.

رعایتی با بیان اینکه با وجود صهیونیسم احتمال از بین رفتن اسلام یا محتوای اسلام ناب بسیار زیاد است، گفت: هدف شهید مطهری از نوشتن کتاب‏هایی با مضمونی دینی و معنوی، آشنایی مسلمانان به وظیفه خود که همان دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی جامعه ما، کم‏توجهی به فرهنگ و مبانی دینی از سوی برخی مسئولان و متولیان امر فرهنگ بوده و هست.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه شهید مطهری انسانی جامع و عالمی دانشمند و پرهیزکار بود، افزود: این استاد شهید در زمینه‏های مختلف دینی صاحب‏نظر بود و توان پی بردن به تمام اندیشه‏های شهید مطهری بر همگان آسان نیست.

رعایتی تصریح کرد: بعضی از کتب شهید مطهری جنبه تخصصی دارد و تنها عده خاصی از افراد جامعه می‏توانند از آن بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه شیوه‏های تبیین اندیشه‏های شهید مطهری در جامعه مختلف و متفاوت است، افزود: بهترین و ساده‏ترین شیوه برای تبیین اندیشه‏های شهید مطهری، تبلیغات رسانه ملی و نیز گنجاندن اندیشه‏های این شهید گران‌قدر در کتب آموزشی مدارس و دانشگاه‏های کشور است که امیدواریم با استفاده از این دو راهکار آنچه حق این شهید بزرگوار است، در جامعه اسلامی تحقق یابد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: شهید مطهری یکی از اندیشمندان و عالمان عصر خود و از جهات مختلف اسلامی کم‏نظیر و عالمی اندیشمند و مسلط به دانش روز، متون و معارف دینی بود.

رعایتی بیان داشت: شخصیت ایشان از نظر علمی بسیار والاتر از آن است که ما بخواهیم نسبت به او توصیفی داشته باشیم، چرا که بزرگانی مانند حضرت امام(ره)  وی را توصیف کرده‏اند.

وی تصریح کرد: حضرت امام در پیام تسلیتشان در مورد شهید مطهری فرمودند که «تسلیت در شهادت مردی که در اسلام‏شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کم‏نظیر بود» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند «کمتر کسی و کمتر اندیشمندی را مانند شهید مطهری می‏توان یافت که با این ظرفیت فکری و روحی مشغول به کار بوده باشد».

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: سخنرانی این شهید عزیز را می‏توان به عنوان یک کار تحقیقی و پرمایه دانست، از این‌رو، اگر بخواهیم نسبت به این شهید جمله کوتاهی بگوییم می‏توانیم بیان کنیم که ایشان عالمی عامل، مدیری مدبر، معلمی دلسوز، استادی با اخلاص و مربی با تواضعی در عرصه دین و دانش بود.

رعایتی گفت: حضرت امام(ره) فرمودند «خدا را شکر، آنچه از این استاد شهید باقی است، با محتوای غنی خود، مربی و معلم است آثار و قلم و زبان او بی‏استثنا آموزنده و روان‏بخش است».

وی اظهار داشت: ویژگی معنوی استاد مطهری، اخلاص در کار، طهارت، تزکیه نفس و توسل به اهل‌بیت(ع) است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: امیدواریم اساتید و دانشجویان، این شهید بزرگوار را به عنوان سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول