اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان و محققان بین‌المللی صورت گرفت

برگزاری همایش بین‌المللی رسالت زنان تحصیلکرده علوم دینی در جهان اسلام

خبرگزاری فارس: همایش بین‌المللی رسالت زنان تحصیلکرده علوم دینی در جهان اسلام با حضور اندیشمندان و محققان بین‌المللی در آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار شد.

برگزاری همایش بین‌المللی رسالت زنان تحصیلکرده علوم دینی در جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران همزمان با سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام فرخنده سالروز میلاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و امام صادق (ع)، همایش بین‌المللی رسالت زنان تحصیلکرده علوم دینی در جهان اسلام به همت حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم (ع) و با حضور اندیشمندان و محققان بین‌المللی در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) برگزار شد.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: با توجه به خیزش جهان اسلام و موج بیداری اسلامی بدیهی است که هر کس باید در پی این باشد که وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد و به‌دنبال این باشد که خودش در این بیداری اسلامی نقشی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقدیری گفت: حوزه‌های علمیه از این مسئله به دور نیستند به‌ ویژه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در بخش خواهران به این فکر افتادند که مقدمات یک همایش بین‌المللی را فراهم کرده و از بانوان تحصیلکرده حوزوی در این موضوع استفاده شود.

سرپرست حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در ارتباط با موضوع این همایش بین‌المللی عنوان کرد: موضوع این همایش بین‌المللی رسالت زنان تحصیلکرده علوم دینی در جهان اسلام است که فراخوان مقالاتی صورت گرفت و 45 مقاله به این همایش واصل شد که از کشورهای مختلف و از حوزه‌های مختلف داخل کشور بود و از میان این مقالات توسط اساتید حوزه علمیه بررسی و هشت مقاله از این میان به عنوان مقاله برتر و در حد ارائه در همایش تشخیص داده شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته بقیه مقالات نیز از زیبایی و استقامت و مطالب خوبی برخوردار بود که به لطف خدا مجموع این مقالات نیز در مجموعه‌ای منتشر می‌شود.

تقدیری در ارتباط با مقالات برگزیده در این همایش بین‌المللی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته شده در میان مقالات نفر نخست از کشور عربستان و مقام دوم از کشور افغانستان و مقام سوم از داخل ایران و یکی از حوزه‌های علمیه بود.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) افزود: این همایش یک روزه همزمان با سالروز میلاد پیامبر مکرم و عظیم‌الشان اسلام (ص) و مبدع و ایجاد‌کننده جهان اسلام، با استقبال خوبی برگزار شد.

تقدیری در ارتباط با محورهای این همایش تاکید کرد: محورهای این همایش رسالت و نقش بانوان در امور خانواده، در امور تبلیغی و در امور جامعه بود که همه اینها با جهان اسلام و خدمات‌دهی و آمادگی و آماده‌سازی بانوان برای جهان اسلام بود.

این گزارش حاکی است در همایش بین‌المللی رسالت زنان تحصیلکرده علوم دینی در جهان اسلام علاوه بر ارائه مقالات حجت‌الاسلام قادری یکی از سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی در ارتباط با نقش بانوان در جهان اسلام سخنانی را مطرح و در ادامه نیز حجت‌الاسلام خالقی، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه مطالبی را در این راستا عنوان کردند.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول