اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین اخبار از اعتصاب غذای اسرای فلسطین

پافشاری اسرا بر ادامه اعتصاب/حبس انفرادی ده‌ها اسیر اعتصاب‌کننده در زندان"النقب"

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز پژوهش‌های اسرا و حقوق بشر"احرار" از پافشاری اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی برای ادامه اعتصاب غذا تا زمان تحقق خواسته‌های عادلانه و به حق خود خبر داد.

پافشاری اسرا بر ادامه اعتصاب/حبس انفرادی ده‌ها اسیر اعتصاب‌کننده در زندان"النقب"

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، "فؤاد الخفش" اعلام کرد که اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بر عدم پایان دادن به "نبرد شکم‌های خالی" تا تحقق تمامی خواسته‌های عادلانه و به حق خود بویژه پایان سیاست حبس انفرادی اصرار دارند.

وی درباره اخبار رسانه‌های خبری در خصوص دیدار زندانبانان صهیونیست با مسئولان جنبش اسیر گفت: دیداری که انجام شد با نمایندگان اسرای اعتصاب‌کننده نبود بلکه گفت‌وگوهایی بود که هدف از آن عدم ورود اسرای بیشتر به جمع اسرای اعتصاب‌کننده غذا بود.

 

* تظاهرات هزارن نفر در رام‌الله در همبستگی با اسرا

هزاران نفر از ساکنان رام‌الله و البیره به نشانه همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی، تظاهرات برگزار کردند.

در میان این تظاهرات‌کنندگان "قدوره فارس" رئیس باشگاه اسیر، "زیاد ابوعین" قائم مقام وزیر امور اسرا و آزادشدگان و شهرداری البیره و تعدادی از نمایندگان موسسات حقوقی شرکت داشتند.

قدوره فارس در این باره با ابراز درود و سلام به اسرای اعتصاب‌کننده غذا بویژه "بلال ذیاب" و "ثائر حلاحله" که از 67 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تاکید کرد که این مرحله، مرحله خطرناکی است و اسرا نیز تا تحقق خواسته‌های خود اصرار به ادامه اعتصاب دارند.

 

* حبس انفرادی ده‌ها اسیر اعتصاب‌کننده در زندان"النقب"

اسرای جنبش حماس در زندان النقب اعلام کردند که اداره زندان حدود 30 اسیر اعتصاب‌کننده غذا را از سلول‌های خود خارج و مایملک آنها را مصادره کرده و آنها را از تمامی حقوق خود و جهان خارج محروم کرده است.

بر اساس این گزارش در میان این اسرا برخی‌ها نیز بیمار هستند که طی 48 ساعت آینده به طور کلی از خوردن دارو خودداری خواهند کرد.

 

* تظاهرات در شهر صور در همبستگی با اسرای فلسطینی

در شهر صور لبنان نیز صدها نفر بنا به دعوت احزاب و گروه‌های فلسطینی و لبنانی در تظاهراتی که در مقابل مقر صلیب سرخ جهانی در همبستگی با اسرای فلسطینی برگزار شد، شرکت کردند.

"رفعت شناعه" مسئول مرکزی اطلاع رسانی و فرهنگی جنبش فتح نیز در این باره تاکید کرد که اسرا در معرض خطر هستند زیرا رژیم اشغالگر اسرائیل قوانین بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی از جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل و دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا از حقوق انسانی 5 هزار اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

 

* وزیر اسرائیلی خواستار کاهش تعداد اسرای بازداشت اداری شد

به دنبال اعمال فشارهای سازمان‌های حقوق بشر و کشورهای مختلف، "اسحاق آهارونوویچ" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی کاهش تعداد اسرای بازداشت اداری را خواستار شد.

اهارنوویچ تاکید کرد که اگر اعتصاب غذای "بلال ذیاب" و "ثائر حلاحله" ادامه یابد، اعتراضات کشورهای مختلف اتحادیه اروپا به اسرائیل بویژه درباره بازداشت اداری آغاز خواهد شد.

وی افزود که خسارت‌های سیاسی و معنوی اسرائیل واقعا جدی خواهد بود همچنانکه "رابرت سیری" فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه نیز در گزارش اخیر خود نسبت به اوضاع بازداشت‌شدگان اداری که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگرانی شدید کرده است.

 

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول